torsdag 12 mars 2009

Mens dag 1

Då började det då, på rätt dag tack vare primolut. Hade inga high hopes så nu kändes det helt ok, det var väntan denna månad som kändes värst.
Av någon konstig anledning så känns det dock annorlunda denna månad. Mensen alltså, det gör ont på ett annat sätt än det brukar och ja, känns annorlunda på något sätt, kan ej förklara. Har en månad kvar av primolut, sen är det slut med det. Får se då vad min läkare anser att är nästa steg. Jag svarar IVF men man vet ju aldrig.
Har ingen aning om var min vikt ligger, försöker att inte bli viktfixerad, men det är otroligt svårt när man ser hur ens mage växer och växer och sväller upp och ser gravid ut. UTAN att vara det. SUCK...typ 1,5 kg kvar. Sen får jag nog sluta gå upp eller köpa nya byxor. Vad gör man inte för att få ett eget litet knytte?!

1 kommentar:

  1. Hej

    Jag hittade din blogg genom att googla på ivf och undervikt (eller nåt åt det hållet).
    Jag är nämligen underviktig och står i ivf-kö. Vill försök gå upp ett par kilo, men det är inte helt lätt.

    Du bor i Finland, va? Jag gissar att det kan skilja sig lite åt med vad som gäller där och här i Sverige. Jag försökte hitta "din" Fortimel-dryck på Apoteket här i Sverige, men det verkar som att man måste ha recept för att få köpa den. Hittade dock en annan varianthttp://nutriciase.numico.com/Produkter/Kosttill%C3%A4gg/Energioch+Proteinrika/Fortimel/
    Kanske bäst att jag också pratar med en dietist innan jag ger mig in på egna experiment ...

    Jag ville mest skriva några rader så att du vet vem som är inne och läser ...
    Men berätta gärna om du specifikt har blivit rekommenderad den Fortimel-variant du hade med på bild?

    Nu hoppas jag att jag ska lyckas trycka på rätt knapp när jag ska posta detta, kan inte finska men jag har ju 50 procents chans ;-)

    SvaraRadera