onsdag 8 april 2009

Dag 1

Vaknade, satte mig på toaletten, skulle torka mig, fick en CHOCK. Det var fullt med blod och det bara droppade mer. Fattar ingenting. Och nu har jag mensvärk också (lite). Min mens börjar alltid med några dagars mellanblödningar och sen kommer mensen. Nu kom det lite mellanblödningar igår och pang idag. Och nu betyder ju detta att jag måste skjuta upp mitt blodprov som skall tas i dag 3-5. Detta är just nu under påsken.

Jag hade ju redan räknat med att jag inte är gravid, men en störtblödning direkt på morgonen hade jag verkligen inte väntat mig.

Ifjol på vår påskresa (vi är alltid på samma ställe) så tänkte jag, nästa år kommer jag hit med min lilla bebis. Är en natt och sen åker jag hem för det brukar gå vilt till på dessa fester. Men iaf att jag får vara en dag med alla mina kompisar och min baby. Nu får jag väl tänka...kanske nästa år...

Hur piggar man upp sig efter det här då? Måste köpa en tidning eller något gott att äta. Hur gör man för att orka de två veckorna till nästa ÄL?

2 kommentarer:

  1. Usch, hur orkar man? :-( Ja, säg det. på ett eller annat sätt orkar man ju. Jag tycker att det slår olika hårt olika gånger, att få mens.

    Jag har äntligen tagit steget att kontakta en privatklink för ivf. Det känns omöjligt att vänta nästan ett år till innan jag är framme i landstingskön. Men, det är ändå tveksamt om jag hinner komma igång med ivf före sommaren eftersom kliniken har sommarstängt. (Jag får komma dit först om en månad.) De drar ju inte igång en behandling som de inte kan fullfölja. Hoppas bara att de inte hittar något skäl att inte behandla ... vis av din erfarenhet ska jag försöka lägga på mig åtminstone något kilo innan jag kommer dit.

    Angående ditt blodprov: Ring kliniken och fråga. Kanske kan de ge dig en remiss som du kan ta med till någon helgöppen mottagning?

    SvaraRadera
  2. Jag frågade redan på sjukhuset om att göra blodprovet på något annat ställe men de sa nej. Så nu är det bara att vänta en månad. =(

    Den 7.5 skall vi till sjukhuset igen och efter det så blir det nog privatklinik för vår del också. Orkar inte vänta längre. Tror inte på någon solskenshistoria längre. "...å så bara bleev jag gravid ett tu tre...." Nä, det är sagor det. Ge mig lite IVF så skall det nog lyckas!

    SvaraRadera