måndag 6 april 2009

Sovit dåligt

Har sovit extremt dåligt i natt. Fattar inte riktigt varför? Eller jo, jag vet nog. Jag är inte gravid, jag har inte barn och jag vet inte vad som är fel på mig/oss. Där är ingredienser till att ligga vaken hela natten. Mera saker man kan tänka på är t.ex. undrar hur långt gången grannen är (hon som jag inte skulle bry mig ett dugg om), undrar var hon köpt sina mammakläder, undrar hur hon berättat för sin man, om jag skulle blivit gravid då vi började försök så skulle jag ha en baby nu, vill jag ha en svart eller en röd vagn, hurudana gravidkläder kommer jag att ha, kommer jag att må bra, undrar hur snabbt vi får gå på ivf, varfös svettas jag så mycket....

Jepp, där har man att fundera på. Det är konstigt att man inte hinner sova. Det är jobbigt det här med sjukledighet, man har så mycket tid att tänka på allt möjligt som man inte borde tänka på. På fredag åker vi som tur på en mini-kompis-semester ca 200km bort. Där borde ingen vara gravid (om inte Stina dyker upp dvs). Jag kommer att få mens samma dag vi åker dit. Hur klarar man av det då? Ändå funderar jag över hur det skulle bli om jag INTE fick min mens. Jag skulle redan hemma byta ut alkoholfritt vin till en vanlig vinflaska och hoppas att ingen vill smaka på det. Eller byta ut cider i pet flaska till vanligt alkoholfritt från butiken. För berätta skulle jag ju verkligen inte vilja.
Idag är en dag med snö som vräker ner. Efter att ha vaknat 7.30 ringt ett samtal så kämpade jag att få mera sömn. På nåt sätt gick det, men det var inte lätt. Nu känner jag som om jag sovit bort dagen. Hur sjukt är det?! Jag är ju sjukledig, då SKALL man ta det lugnt. Skit samma om jag går omkring i morgonrock hela dagen. Det är så sällan jag gör det och SEN då jag får en baby skall jag göra det ofta, gå omkring med min baby här hemma. Klä på oss klo 12, fika på stan och njuta till max. Först måste jag bara få den där babyn! Lätt va´!

2 kommentarer:

  1. Hej
    Har inte kommenterat på en evighet känns det som, har varit begravd i jobb. Men jag har läst. tråkigt med sjukskrivningen, men säkert bra så att du får vila upp dig ordentligt.

    Du har en gyllene ursäkt för att inte dricka alkohol i och med sjukskrivningen. Säg bara att du fortfarande äter värktabletter och att läkaren har sagt att du inte får dricka alkohol under tiden. (Värktabletter och alkohol rockar ju inte så bra ihop.)

    Hoppas att du inte kan dricka alkohol :-) Men om nu mensen kommer så har du helt rätt: du skall bli gravid, på ett eller anat sätt.

    Krya på dig
    /Lillstrumpa

    SvaraRadera
  2. Jepp det skall jag! Men det ser dåligt ut med denna månad...tyvärr...

    SvaraRadera