söndag 19 april 2009

Söndag

Jag gillar inte söndagar. Det är dagen då jag börjar stressa över följande vecka. Det är dagen då det inte händer något. Tänk ändå om man skulle ha ett barn, då skulle jag inte behöva stressa över vad jag skall göra. Då skulle det alltid finnas att göra.
Min mans bror och hans fru var hit på ett spontanbesök. Hann redan få hjärtat i halsgropen över någonting de sa, men nej, inget "vi är gravida". Puust! Men egentligen så borde det vara deras tur. De gifte sig före oss och han är snart 50 och hon närmar sig 40. Vet inte om de försöker, vill inte fråga, vill inte veta. Vill inte att det blir "vi är barnlösa tillsammans" och sen blir någon av oss gravid. Sånt är superjobbigt.
Borde egentligen förbereda morgondagen. Varför skall detta vara så svårt? Jag är totalt inspirationslös just nu. Gör mig gravid! Då kanske jag får tillbaka min inspiration. Kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar