söndag 26 april 2009

Suck alltså hur patetisk får jag bli?

I går var vi på en fest och så dyker givetvis Stina upp. Det enda hon babblar om är givetvis henne lilla pyttemage. "...och så sa han, jag vet vad du har gjort hehehe..." Hade lust att skrika att alla inte har sex för att få sina barn. Andra måste utstå enorm smärta och lidande för att få sin baby och du bara sitter här och pratar om "oj i misstag". Och sen det som gör mej patetisk. Hon har varit och tittat på samma vagn som jag SKA HA sen när jag blir mamma, när det sen nu då är. Hon hade tidigare berättat om någon vagn av billigare märke och ville ha en sån. Nu hade någon upplyst henne om att det inte är en bra vagn och nu skall hon köpa MIN vagn. Hur patetiskt är inte mitt sätt att tänka?!!
Och så säger hon...det känns som om ALLA är gravid nu och så satt hon och räknade upp en massa personer. Jag bara satt och svalde och jag märkte att tom min man bara satt tyst, han fattade väl att jag satt och led. Sen då de åkt iväg så började en annan av mina kompisar (de har heller inga barn) förklara vad man skall skaffa då man får barn och vad man skall ha för babyskydd osv. Orkade helt enkelt inte med sånt.
Sen gick jag och svor hela vägen hem och min man undrade varför jag börjat svära så mycket. " Det beror väl för helvete på att jag är så jävla trött på allt sånt här". Jag svär väl om jag vill.

Nu skall vi ut och "njuta" av solskenet. Se nu till alla med barnvagnar etc att hålla er hemma för här kommer jag och jag är jävligt förbannad.

1 kommentar: