lördag 26 juni 2010

Samma tid ifjol

Ifjol precis den här tiden så hade jag ägglossning och vi var vid en stuga vid havet. Jag tänkte för mig själv att nästa år är jag här med en barnvagn och ett litet barn. Det blev inte riktigt så. Ägglossning igen kanske stämmer och jag bär ju på ett litet frö men kommer det att bli en babymidsommar nästa år eller inte, det vet jag inte. Hatar att inte veta saker. Jobbigt att vänta två veckor.

Idag var jag på middag hos min mor och hennes man. God mat och solen sken. Innan jag åkte dit låg jag i solen en bra stund. Då det var dags för efterrätten så började jag må illa och kände att jag bara måste gå och lägga mig. La mig på soffan, mamma kom med en fläkt som riktades mot mig, tog på mig en filt och somnade. Sov i flera timmar. Jag blev helt enkelt helt slut, illamående och jag vet inte riktigt om jag hade ont i magen eller inte.
Då jag vaknade hade alla åkt och jag var helt slut. Illamåendet hade gått om men magen var lite konstig ännu.

Har lite ont nu också då och då och jag är livrädd för att bli hyperstimulerad. Jag är ju redan lite men det kan bli värre.

Överlag så har den här midsommaren varit tråkig. Är van vid något helt annat och nu har jag spenderat största delen ensam och sovit på en soffa. Och här sitter jag och tittar på filmen 27 dresses och skriver i min blogg på midsommaren. Helt knäppt. Och ont har jag också. Inte riktigt dröm midsommaren.
Nästa år så skall jag ha min lilla bebis vid det här laget! Punkt.

6 kommentarer:

  1. Hej!
    hittade till din blogg av en slump men ville bara skriva lycka till med fröet i magen o. allt annat. Hoppas det går vägen denna gång för er, själv väntar jag också på ett + som heller inte visar sej här :( men vi hoppas också det skall ta sej denna månad. Dock med hjälp av clomifen :)

    SvaraRadera
  2. Hej Malena! Roligt att du hittade hit. Lycka till med clomifen bahandlingen, tog själv några kurer av det, men det hjälpte inte för mig. Midsommaren är ju magisk så nu är det bara att hoppas!

    SvaraRadera
  3. Hur länge åt du clomifen? jag är själv på min 5 månad (med uppehåll en månad, förra) och har åtminstone haft en ägglossning eftersom jag då var på gynundersökning så det syntes där, den var tom dubbel men inget av dom äggen blev ändå befruktade :( men hoppas du har rätt i att midsommaren är magisk för har längtat efter bebis i 2år nu...ibland mer ibland mindre. Var även på spolning för 2veckor sen så nu är även det kollat o. är nu öppna. Läste att även du varit på det, var dom öppna el?

    SvaraRadera
  4. Jag har för mig att jag åt clomifen 2 månader sen hade jag en pausmånad och sedan 2 månader igen. Hade både ett och två fina ägg då varje gång, men inget hände. Jag var på ultraljud alla dessa gånger för att kolla hur det såg ut.
    Jag var också på spolning och ja, de var båda öppna. Så inget fel där heller. Om man ändå visste var felet låg!

    SvaraRadera
  5. Okej, det kanske är individuellt det där med clomifen, min högra äggledare var däremot stockad o. vänstra kom det ganska lätt igenom men det kan ha varit nått där ändå så jag hoppas det beror på det :) därför känns det extra spännande denna månad.
    Jag kommer följa med din blogg o. läsa hur det går för er, jag hoppas verkligen ni kommer få uppleva hur det är att vara föräldrar.

    SvaraRadera
  6. Hoppas att spolningen tryckte bort om det fanns något dät. Min läkare sa att vissa blir gravida efter en spolning just därför att spolningen pressat bort något som varit ivägen. Hoppas att allt går bra för dig! Jag håller tummarna!

    SvaraRadera