onsdag 16 juni 2010

Sprutdag 8

Igår började jag med Orgalutran. Börjar känna av en massa biverkningar nu. Efter Orgalutranet svider det otroligt i magen. På dagarna mår jag dåligt, får svindel och jag känner min puls i hela huvudet. Emellanåt sticker det i magen. Är lite orolig att det kommer att bli riktigt jobbig närmare helgen.
Men det är det värt, för det skall lyckas denna gång! Det måste göra det.

Läste att Celine Dion skall få tvillingar via IVF. Och en rad "riktiga" bekanta som skall få barn, men nog inte via IVF. Det är det där jäkla facebook som spökar igen och det är mååånga som väntar där. Många som precis fått utan att jag helst vetat om att de är gravida trots att vi varit vänner hur länge som helst.
Sen hade min en vän som har en vän som har adopterat fått veta att hon är gravid på naturlig väg. Jag sa att det är ca 2% chans att det lyckas så det var ju trevligt för henne. Men det hjälper ju inte precis mig, förutom att det kanske ger lite hopp. Det kan lyckas på de konstigaste sätt trots att man gett upp för åratal sen.

Trött är jag också, så otroligt trött. vet ej om det är hela den här rumban eller något annat men jag är så trött och har absolut ingen lust att jobba längre. Vill ha semester och ett graviditetsbesked på en sticka som JAG kissat på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar