fredag 18 juni 2010

Sprutdag 10 och VUL

VUL nummer två var jag på idag och det ser bra ut, återigen. Ikväll skall jag ta sista puregon och orgalutran sprutorna och imorgon är det dags för pregnyl sprutan. Tidigare hade jag 8 follikklar på höger sida och 4 på vänster men nu hade de vuxit till sig så pass att jag har 8 per sida. Egentligen vill min gynekolog plocka mig (hur sjukt låter inte det, plocka mig...hehe) på söndagen men eftersom de inte har öppet då så skall jag in på måndagen tidigit på morgonen. Vi får se om vi får åka dit redan på söndagen eller om vi stiger upp mitt i natten och åker. Det blir att åka 2-3 tiden på natten.

Måste ju bara uttrycka min glädje för den A4 jag fick från FPA tidigare i veckan. Nu kostar inte mina läkemedel längre mer än 1,5 e per medicin. Så igår hämtade jag över 100e mediciner för 1,5e och idag sungefär samma för 3e. Kändes sååå skönt!

Är orolig över själva plocket och över kanylen och allting nu igen. Men jag antar att det bara måste gå igen. Talade med en barnmorska idag som skall lägga min kanyl på måndagen och förklarade att det nog inte är det lättaste att göra men hon lovade att försöka sitt bästa. =) Hon verkade riktigt bra och det bästa med det här är ju nog att det är "min" egen läkare som skall göra det den här gången och jag litar mer på henne än på någon annan som jag aldrig träffat. Och hon lovade medicin åt mig som skall hjälpa mig denna gång.

Skall på en fest på söndagen och jag hoppas verkligen att jag mår ok då. Senast så var jag så otroligt sjuk på plockdagen. Jag kunde knappt gå upprätt då jag skulle in till kliniken. Läkaren sa till mig att det är pregnylsprutan som kan göra det där onda de sista dagarna.


1. Invänta mens CHECK
2. Börja spruta på dag 3 CHECK
3. Vul 1 bromsmedicin Orgalutran CHECK
4. Vul 2 CHECK
5. Pregnyl
6. ÄP
7. Många fina ägg som blir befruktade och överlever. Slemhinnan etc. är fina
8. 1 överförs och resten läggs i frysen
9. Ev. eftermediciner och mycket vatten för att förebygga överstimulering
10. Testdag
11. Positivt test

1 kommentar:

  1. Åh vad spännande med ÄP på måndag! Hoppas att allt går bra och att du slipper ha så ont. Kram!

    SvaraRadera