torsdag 7 oktober 2010

Akupunktur 2

Var idag på akupunktur för andra gången. Vi bestämde att vi denna gång skulle fokusera mer på min axlar och min nacke. Och herregud vad ont det gjorde. Hon satte två nålar i nacken och rummet började snurra och jag började må illa. Sånt där jag-har-ont-i-nacken-illamående. Skit vad ont det gjorde. Så satte hon i händerna, nedre delan av ryggen och i fötterna. Sen tyngde hon och klämde på min hals och min nacke och undrade vad i allsin dar jag har gjort för att lyckas få mig i sånt här skick.
Svaret på detta är ju enkelt, ingenting. Jag har inte yogat, inte varit ute och gått, inte gjort någonting förutom suttit framför datorn. Inte undra på att man är helt slut i kroppen.

Jag sa till mig själv, kroppen är en helhet och alla delar måste fungera för att det skall vara harmoni i kroppen. Jag är säkert så spänd i nacken att blodet inte cirkulerar ordentligt. Jag är säkert så spänd så att jag inte kan bli gravid. Skall tillbaka nästa vecka så vi får fortsätta med behandligen, behöver det verkligen.

Min mens borde börja nästa vecka, ca den 15 har jag räknat ut. Om ca 9 dagar så mina mellanblödningar kan ju kicka igång när som helst. Imorgon blir det att hämta ut medicinerna från apoteket...får se hur mycket det blir den här gången...

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag tror akupuntur är bra, det sägs ju det iaf, laser är ju lite samma sak och jag var ju en gång på det o. han jag var till gav mej också kostråd + ett recept på jättenattljusolja som jag skulle äta tillsammans med bvitamin...månaden efter är jag nu gravid :) slutade även dricka kaffe o. min man halverade sitt kaffeintag. Det tog sej den månaden för oss...vem vet om det alls berodde på det men sämre var det säkert inte iaf.

    Sen tog jag det riktigt lugnt hela månaden o. försökte att njuta i det liv jag lever i idag.
    Hade ju även börjat fundera på ivf men det behövdes inte för oss.

    Hoppas att du också skall få se det efterlängtade plusset o. jag själv väntar på att få fara på tidigt ultraljud så att man verkligen kan tro på att det bor nån därinne.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt Malena, grattis! Hoppas att du snart får se vem som bor därinne. Jag har tyckt om akupunkturen så jag skall nog fortsätta med det och snart är det ju dags att börja med medicinerna också. Så vem vet, kanske jag är gravid innan jul ;)

    SvaraRadera
  3. Tack Mikaela! Ja det är verkligen fantastiskt och samtidigt svårt att förstå.

    Jag hoppas verkligen du får uppleva allt detta och inte bara kämpa åpå.

    Men har ni börjat fundera på adoption nått då? För man behöver ju inte utesluta biologiska barn fasten man har adopterade barn...bara flera att älska. :) Jag själv som har barn sen tidigare började fundera på det förren vi plussade för så gärna ville vi ha flera. Nu är ju det också en kostnadsfråga men IVF är ju inte heller billigt så.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vi har väl disktuterat det lite till och från men har kommit på att det är något man måste växa in i. Ibland tycker jag att det är världens bästa ide och andra att det är något som jag inte vill göra. Måste nog gå denna väg till slut först.
    Snart får jag börja med medicinerna igen =)
    Kramar!

    SvaraRadera