torsdag 14 oktober 2010

Lite jobbigt just nu

Måste säga att nu är det lite halvjobbigt. Jag och min bästa vän täffades precis och nu syns det tydligt att hon är gravid och ett tu tre så känns det skitjobbigt. Det har ju varit jobbigt hela tiden men nu blev det liksom mer klart att hon faktiskt är det. Nu kan andra skarpsynta också se det. Pratade egentligen inte alls om hennes graviditet utan mest bara om att vi planerar att åka ut och äta, om vart vi skall fara och så.
Plötsligt hittade jag inte på något att prata om och det kändes tidvis lite krystat.
Blä, är det så här det kommer att vara nu? I all evighet?

4 kommentarer:

  1. Nej, det kommer det inte. Men antagligen ett tag... Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Jobbigt, men jag håller med Jag vill jag kan om att det jobbiga sitter nog inte i för evigt. Det är nog bra om ni kan prata om att det känns jobbigt (om inte det känns för jobbigt). Kram.

    SvaraRadera
  3. Jag hittade hit av en slump och lever också det "fantastiska IVF-livet" sedan ett år tillbaka. Du kommer märka att det pendlar, ibland kommer det kännas ok, men ibland behöver man bara få gömma sig från världen och alla gravida människor. Jag följer gärna din resa.

    SvaraRadera
  4. Livet innan Liten: välkommen hit till min ack så pendlande blogg =)

    Jag vill jag kan och MDB: Tack för kramarna, de behövdes! Stora kramar tillbaka!

    SvaraRadera