fredag 15 oktober 2010

Mensdag 1

Jepp, idag kom den, på riktigt. Precis som den brukar med magont och blod. Hur kunde jag gå och lura mig själv att det skulle ha hjälpt med akupunktur så här snabbt? Skall ta kontakt med läkaren på måndag och fråga när det blir VUL. Har ju nu ätit medcin många dagar tidigare än vad jag egentligen skulle ha behövat. 

Har hittat ett fint hus som vi skall åka och titta på på söndag. Priset är lite väl maffigt men man kan ju alltid titta. Och egentligen så söker vi inte efter ett hus på riktigt. Vi skulle kanske vilja bygga ett, men var får man tag på en bra och billigt tomt som inte ligger 20 km utanför stan? Egentligen så vill jag inte ens bo i ett egnahemshus med allt jobb som tillkommer, jag reser hellre oftare och bor lite mindre. Men det skulle ju vara roligt och detta hus verkar vara i fint skick. Något fel måste det ju vara...det är det alltid.

Vaddå 30-års kris? Velar mellan allting. Bo kvar -flytta. Jobba kvar -börja studera. Renovera -ha det som förr. Köpa svindyr väska -köpa en resa för samma peng. Och det värsta är att jag tror att allt kommer att falla på plats -bara jag blir gravid. Precis som om det skulle göra så att livet med ens blir perfekt och harmoniskt. Shit, det är ju först då det börjar, kaoset och oron.

Men just nu så tror jag faktiskt att en Louis Vuitton väska skulle få mig lycklig. Det värsta är att jag faktiskt tror att en väska kan få mig lycklig. Skjut mig någon!!!

4 kommentarer:

  1. Själv köpte jag svindyr väska...som väldigt sällan används nu när jag har gått över till ryggsäck för att skona ryggen.

    Tycker att man får vela väldigt fram och tillbaka. Jag försöker tänka att till slut låter det ena bättre än det andra och då kan man köra på det.

    Hoppas att du får en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Äh, köp väskan, det är du värd! Man får vara ytlig ibland, så det så. Och visst kvarstår valen när man får barn, även om jag tänkte som du. Mycket vill ha mer:)

    SvaraRadera
  3. Det skulle även få mig lycklig, har stått på min önskelista LÄNGE nu :) Förutom barn förstås, men det första är nog lättare att få än det andra..

    SvaraRadera
  4. Har faktiskt funderat på en så pass praktisk väska att den skulle kunna passa som skötväska sen någongång ;) Kanske det blir en svindyr väska iaf. Mulberry, LV, Longchamp...
    Och det är sant, jag är värd väskan!!!

    SvaraRadera