torsdag 21 oktober 2010

FET 2 datum och ny plan

Igår fick jag ett oväntat samtal av min läkare som berättade att hon diskuterat vårt "fall" med embryologen. Eftersom vi aldrig lyckats med att bli gravida så vill hon givetvis göra så att vi har de bästa möjliga chanserna. Därför har de bestämt att denna gång tina upp 4-6 stycken embryon, odla dessa till blastocyster, sätta in två och om det blir något över så skall dessa säkert frysas ner på nytt.
Nytt datum för FET blev 3.11 och den 29.10 skall jag börja med lugesteron. VUL är nästa veckas torsdag.

Så nu börjar detta bli verkligt igen. Två stycken blastocyster säger man ju inte nej till. Och jag hoppas ju verkligen att det blir två stycken till mig av dessa. Läkaren ansåg att vi har så många i frysen att det är ok att tina upp så många. Man vill ju så gärna att det skall lyckas så jag skulle göra vad som helst för att det skall lyckas. Detta låter som en vettig ide och jag hoppas verkligen att resultatet blir bra.

Är fortfarande sjuk och äter antibiotika. Det vill inte riktigt bli bättre i halsen trots medicinen. Det enda som hjälper är att äta värkmedicin, men det kan jag ju inte äta så mycket av just nu så jag försöker att stå ut. Hostan är helt otrolig och jag vaknar flera gånger per natt och hostar så att tårarna sprutar och jag tänker spy. Helt galet!!! Det enda positiva är att jag får finfina magmuskler av hostandet.

Angående akupunkturen så skall jag dit nästa vecka på en behandling och sen genast efter insättningen, samma dag så skall jag på en behandling och efter det tar vi paus och ser vad som händer. Hoppas verkligen att livmodern nu skulle vara mer mottaglig på något sätt.

1 kommentar: