onsdag 7 juli 2010

Cykeldag 2 då

Jepp gårdagen (ruvardag 12) blev till cykeldag 1 och idag ligger jag på dag 2. Detta var inte riktigt det sätt jag hade tänkt starta min semester på. Har egentliga testdagen imorgon så jag måste väl ta och testa då också så att jag kan ringa kliniken och se om fortsättningen. Skall hämta det billigaste testet jag hittar på apoteket. Har kvar ett clearblue men jag vill inte ha orden "inte gravid" slängda i ansiktet på mig. Hellre ett test med två streck och så kan jag låtsas som om det vore ett ÄL-test.

Igår låg jag ute i vår gunga en stund och tänkte att detta nog aldrig kommer att lyckas. Jag hatar då jag får sån där känslor. Samtidigt så undrar man ju hur länge man kommer att orka försöka om det bara blir neg hela tiden. Å andra sidan så är längtan efter att få bära sitt eget barn så stort att man nog inte ger upp i första taget. Men, hur vet man när man skall ge upp?

Idag åker vi iväg på vår semesterresa. Helt ok, kul att slippa bort men det finns en del faktorer som gör att det inte känns så bra.
1. Mensen som jag inte vill ha
2. Halsonda är värre idag
3. Måste sitta i bil hela dagen
4. Pengarna är slut och det kommer mera den 15:e och det är en EVIGHET tills dess. Man får tacka för VISA-kortet sånhär gånger. Skulle nog ha pengar ifall inte kliniken skulle viljat ha så enorma mängder.
5. Den där "yes nu börjar semestern"-feelisen fattas.
6. Vi skall bo några dagar i en barnfamilj. Med småa barn.

3 kommentarer: