tisdag 6 juli 2010

Ruvardag 12 och sjuk

Andra officiella semesterdagen och jag är sjuk. Vaknade efter en jobbig och svettig natt och hade ont i halsen. Igår låg jag länge ute i den varma solen. Idag går jag omkring och har frossa trots att det är 26 grader ute. Jag har varmt och kallt på samma gång, huvudvärk, illamående och framför allt ont i halsen. Måtte feber men den stannade på 36,3 så inget där heller. Trodde att jag kanske varit för länge i solen igår och fått solsting eller något sånt.

Och det värsta av allt. Igår kväll började jag få ljusbruna flytningar. Har det nu också, lite då och då, ljusbrunt. Fan också! Men jag hade ju det på känn. Men nu att bli sjuk därtill. Två dagar kvar till testdagen. Tror att det kommer att vara onödigt att testa.

Måste börja blicka framåt, mot semesterresan.

EDIT: 16-tiden kom blodet så det börjar verkligen kännas definitivt för den här gången.

6 kommentarer:

  1. Usch vad tråkigt :( :(
    Vet hur det känns och vet också att brunt på pappret för min del alltid betytt minus. Kanske är det inte så för alla iofs. Hoppas att det vänder.

    Krya på dig vännen och ta hand om dig!

    SvaraRadera
  2. Tosi ikävä juttu. :( Täälä oli kaikki sormet ja varpaat ristissä, jotta tällä kertaa onnistuisi. Pikaista paranemista ja kaikkea positiivista puuhaa elämääsi, jotta saat ajatuksia muualle ennen seuraavaa koitosta.

    SvaraRadera
  3. Nej fy vad trist. Ta hand om dig nu, stor kram!

    SvaraRadera
  4. Tack för stödet. Känns så fel just nu! Så här skulle juinte min semester börja.

    SvaraRadera
  5. :( ja bruna flytningar bådar inte gott, hatar dom!
    Men du nya tag...ny chans! själv väntar jag också på testdagen men försöker att inte tänka så mycket på det o. njuta av sommaren istället :) just nu orkar jag inte fokusera helt på det för då blir jag så lessen när(om) mensen kommer.
    Ta hand om dej!

    SvaraRadera
  6. Skall nu försöka njuta av sommaren och vinet ;) Har under de senaste veckorna inte i princip druckit något alls. Så nu skall det drickas vin i Spanien, drinkar på finlandsbåten och cider på grillkvällarna =) Nej, men ni vet. Nu får man ju med lov. Får det att låta som om jag vore nån alkoholist som bara väntat på att få dricka. =)

    Imorgon ringer jag kliniken och sen, ja sen så ser vi vad som händer efter det. Kommer att försöka uppdatera då och då under semestern. Om jag hinner mellan mitt vindrickas, ha ha ;)

    SvaraRadera