torsdag 11 november 2010

Ruvardag 8

Det molar på i magen som det brukar och inbillningen har börjat på allvar. Tänk om -tankarna har börjat bildas, men inte så mycket hopp. Eller kanske det är samma sak? Brösten är fortfarande sjuka pga lugesteronet.

Såg just en FB status som jag var tvungen att kika lite extra på. " På väg hem från XXX med en pärla". En person har gillat och frågat "inte två pärlor?" Det måste ju vara eller? Har redan tidigare funderat på om det kan vara så att dessa har gjort ivf men inte varit säker. Nu tror jag att jag är det. Speciellt då XXX är en sån ort vart inte så många svenskspråkiga åker "så där bara". Och där finns kliniker. Ok, jag är övertygad, de gör ivf. De har ett barn på två år.

Jepp, det liksom kittlar, värker, suger, molar på vänster sida. Men inte vid äggstocken utan längre ner, där jag kan tänka mig att livmodern finns.

Va...är det en gnutta hopp jag känner???

EDIT: Nu gissar någon på att det är en bil den där pärlan, hmmm??? Gissar ändå på IVF. Vad tror ni?
EDIT 2: Ok, det var tydligen en bil :( Tala om att ha sina spröt ute.

4 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att du får ditt plus! Tyvärr är jag lite skeptisk till att gå på symptom, det kan vara både och...Men jag hoppas att dina symptom är av det rätta slaget :)

    SvaraRadera
  2. Haha, känner igen det där med att ha gravid/IVF-radarn ute. I början prickade jag mest rätt men sen slog det helt över och jag såg gravida och ivf:are överallt...

    Hoppas att molandet i magen är av den positiva varianten.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Toivon että nyt onnistutte! PS. Olen muistanut sinua blogissani.

    SvaraRadera
  4. Katriina: KIITOS tuhannesti muistamisesta =) Olen otettu. Vastasin kuitenkin juuri tuollaiseen joten taidan jättää väliin kirjoittamiset. (tai sitten kirjoitan jos haalin paljon inspiraatiota jostain). =)

    SvaraRadera