söndag 14 november 2010

Surfar runt på "först minus sen plus" historier

Har försökt lite att bygga upp hoppet. Vet inte om det är klokt eller ej. Här kommer nu lite statistik som jag hittat. Vissa är från ivf och vissa från "vanliga" fall.

Minus                    Plus

- på dag 11           + på dag 14
- på BIM              + fem dagar senare
- på dag 15           + dag 16 (mf)
- på BIM+8          + på BIM+14
- på bim                +1v efter BIM (twins)
- på BIM+2          + BIM+4
- på rd 15             + en vecka senare
- på rd 12             + på td
- på BIM-2           + BIM
- på dag 12           + dag 13
- på rd 11              + rd 12
- på rd 11              + rd 13
- på rd 14              + rd 20 (twins)

Detta om något bevisar väl att man kan testa + även mycket senare. Så jag kanske har en chans ännu?? Och en sak till förvånar mig. Två stycken som fått tvillingar och båda testat väldigt sent +. Varför är det så?

5 kommentarer:

  1. Vad spännande att se tider så där svart på vitt. Hoppas att du också kan skriva in dig i den där statistiken snart!

    SvaraRadera
  2. Kan ju vara så att man får ett visst testdatum av kliniken av en anledning... eller?

    SvaraRadera
  3. Det sista som dör är hoppet! Och jag vägrar ge upp innan mensen är här och det officieltl är over... Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Jag vill jag kan: Hoppet är verkligen det sista som lämnar en, som tur är.

    MDB: funderade på att försöka samla så mycket statistik som möjligt. Göra en riktigt stor undersökning, nej skämt och sido ;)

    Anonym: Jaa-a...kan det vara så???

    SvaraRadera
  5. Inte för att vara hoppdödande, men jag testade negativt på TD en gång och positivt 2 dagar senare, men började blöda en timma senare (vilket jag räknade som missfall). Kliniken räknade inte plusset som graviditet, eftersom TD är tilltaget med marginal och en frisk graviditet på känt, exakt ET/FET ska producera en viss nivå Hcg och alltså ge utslag på TD.

    Hoppas du kan avhålla dig från pinan att tjuvtesta och få ett äkta, starkt plus på TD nästa försök!

    SvaraRadera