onsdag 3 november 2010

Ruvare vol. 4

Var på insättning idag och bär nu på två stycken embryon. En blastocyst som är "ok" och en som är "långsam". De blev tvungna att tina upp 7 stycken embryon. Fyra klarade upptiningen. En slutade att dela på sig. Två till mig och en som de ville se på tills imorgon.

Inte så värst positivt måste jag säga. Läkaren tror att det kan vara nåt fel på embryona då de klarar upptiningen så dåligt. Hedanefter, om det blir fler gånger, så skall embryona långtidsodlas, ALLTID. För att undvika att dåliga blir nerfrysta.

Själva insättningen gick bra trots min bakåtlutade livmoder. Man kunde se då de sattes dit och det tog inte så länge. Hade alldeles full blåsa så läkaren var mycket nöjd med det :)

Så nu har jag alltså två kvar i frysen och en vars öde bestäms imorgon. Det ser lite dystert ut måste jag säga. Det där en "ok" och en "långsam" lät inte så upplyftande. Jag vet ju att det kan fungera med andra än guldägg också men är nog lite skeptisk till att det kommer att fungera.

Jag var även på akupunktur idag. Så nu är allt upp till min livmoder och blastocysten...om de tycker om varandra eller inte.

5 kommentarer:

  1. Grattis till ruvningen, ska hålla tummarna! Kram.

    SvaraRadera
  2. Ojoj, håller alla tummar och tår! Grattis till ruvningen!

    SvaraRadera
  3. STORT GRATTIS!!!!! Kommer självklart att hålla tummarna =)

    Hoppas verkligen att det här blir sista gången för er. Har man gjort IVF en gång har man gjort det för många gånger redan tycker jag...

    Hoppas hoppas HOPPAS!!!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Hoppas verkligen att de borrar ner sig ordentligt nu! Håller tummarna!

    SvaraRadera
  5. Hej, vad skoj att vi satte in embryon samma dag! Hoppas hoppas det lyckas nu för oss båda:) stor kram

    SvaraRadera