tisdag 28 september 2010

Akupunktur och testresultat

Idag var jag första gången på akupunktion och jag gillade det. 4 stycken nålar i magen, 3 i var ben och ett mitt på huvudet. Hon som gjorde det var superduktig och jättetrevlig och vi snackade om en massa saker. Själva nålsticket gjorde inte ont, men då hon tyngde in nålen lite längre så gjorde det ont och hon sa att jag är extra känslig. Jag skall dit på nytt om en vecka. Priset är 40 euro per gång så det är inte gratis, men nu tänker jag det som så att det är för mitt eget bästa. Och hon har hjälpt många par under barnlöshetsbehandlingarna och fått många positiva resultat.

Efter detta kändes det skönt att komma ut i den friska luften och den första timmen efteråt kände jag mig riktigt lycklig och pigg på något sätt. Resten av dagen kände jag mig som en duracellkanin som sprang omkring och gjorde allt möjligt samtidigt men fick inget gjort. =) Överlag så var det skönt och jag kommer att fortsätta med det. Hon kommer även att hjälpa mig med mina spända axlar och nacke och man måste ju tänka som så: kroppen är en helhet och man måste må bra på alla områden, eller hur?

Testresultaten från sjukhuset var bra: TSH under 2. TPO under 33 och T4V 18. Så enligt dem på sjukhuset är allt ok och jag messade min läkare som svarade att allt är ok. Så nu är det bara att invänta min mens. Och gå på akupunktion. Och ta det lugnt, eller försöka.

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag var också på akupunktur för ett par veckor sen, men den gjordes med laser s.k laserbehandling men den funkar ungefär lika som nålar fasten man slipper nålarna...tycker inte det låter så behagligt, lasern gjorde också ont, speciellt på vissa punkter men han jag gjorde det hos har hjälp många par, 28 st exakt sa han, med då tror jag det både var barnlösa och sekundärt barnlösa par. (vi hör till den senare.)

    Men ska iaf ge det en chans! 75euro kostar en behandling där o. det är dyrt tycker jag. Men vi har ju inte provat nån IVF ännu o. det är ju ännu dyrare :( skall åka på en weekwndtrip till tammerfors ihelgen och då tänkte jag besöka avakliniken :)

    Vart har du gjort dina behandlingar? tänkte du är ju från Finland? det är också jag.
    Vore roligt om jag hade din mailadress så kunde jag maila o. skriva mera privat.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Maila mig på inteettplus@yahoo.com så kan jag svara mer ingående om behandlingarna etc =)Jag går i Tammerfors men inte på Ava utan på den andra kliniken.

    75 euro låter dyrt men det är ju säkert pga lasern. Min akupuntör ansåg att jag äter ganska mycket medicin och sa att akupunktion ev kan hjälpa mot sköldkörten underproduktion också. Om vi inta skulle ha behandlingar på gång så skulle jag vilja testa akupunktion mot även detta.
    Måste fråga hur många par min har hjälpt, lite som en boost för mig, att det faktiskt kan hjälpa och även jag kanske kan bli gravid!

    SvaraRadera
  3. Efter 7 år av försökande, olika behandlingar och tre IVF försök blev jag äntligen gravid och fick ett barn 2007. Har nu försökt få ett till, i ett par års tid, utan framgång. Då jag äntligen blev gravid hade jag gått på akupunktur i flera månader före det och min akupunktör hade kommenterat att det nu börjar verka som om det skulle kunna bli ngt. Tidigare IVF cykler hade vi äggcellerna antingen befruktats, men med väldigt dålig embryokvalitet som resultat, eller så befruktats väldigt dåligt (bara en av 14 mogna celler). Då vår son blev till hade jag 8 bra embryon - sju sattes alltså i frysen efter behandlingen. Enorm skillnade alltså, så jag kan nog rekommendera att ni fortsätter med akupunkturen fast den kan kännas tung ibland!

    SvaraRadera