söndag 26 september 2010

Solig söndag

Äntligen lite sol. Helgen har varit grå, kall och regning.
Tankarna har varit kring barnlösheten och de kommande bebisarna. Har tömt tårkanalerna många gånger. Sett på tv och tömt tårkanalerna av andra orsaker också. Skall ännu skriva ett mail åt min barnlösa vän och det kommer nog att vara svårt. Hon skriver så fina saker att jag alltid börjar gråta när jag läst några meningar. skönt med någon som förstår hur man känner sig och som låter en känna så som man själv vill. Och INTE tar illa upp om man är osocial. Synd att hon bor så långt borta.

Ibland så är jag säker på att nästa gång kommer att lyckas. Ibland så tror jag att det aldrig kommer att lyckas. Jobbigaste är att dessa känslor kan pendla med minuters mellanrum. Man är som i en tornado av känslor hela tiden.

Det kommer att vara jobbigt framöver, men det finns inget jag kan göra åt det. Bara att inse och försöka leva med det på något sätt. Hur man klarar av det vet jag inte, men andra har ju klarat av det så då måste väl jag också göra det.

Såg just på ett program om ett par som fick femlingar. Vissa får fem och vissa får inga. Kunde inte detta bara jämna ut sig på något sätt?!

Önskar att mensen skulle börja så fort som möjligt. Längtar redan så efter nästa försök.

2 kommentarer:

  1. Idag har jag inte något klokt att skriva, blir mest bara gråtfärdig när jag läser... Men ge inte upp hoppet!!

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag skall försöka att inte ge upp. Hoppet är ju det sista som överger en säger de ju.

    SvaraRadera