söndag 12 september 2010

Neg och äntligen över

Nu är det äntligen över för den här gången. Testade sista gången idag och det var neg och jag får nu äntligen sluta med medicinerna. Redan efter några timmar då jag inte tog morgon medicinen så började det sticka och värka i äggstockarna och detta har hållit i sig hela dagen. Inget blod ännu men det är på gång, big time.

Har försökt att ta det lugnt i helgen. Träffat en kompis på stan och fått prata av mig lite. Gjort en massa som inte har med barn eller bebisar att göra. Kollat på inredningsbloggar och försökt att koppla av. En jobbig arbetsvecka med långa dagar väntar mig.

Imorgon ringer jag till kliniken så fort som möjligt på morgonen och ser vad domen är. Och om "domen" är att det blir nytt försök genast så får jag ju börja lägga undan pengar. Men jag har på känn att min läkare vill ta en månads paus eftersom det var lite problem förra cykeln med mina blödningar.

Vad har ni förresten för erfarenheter av Agnus Castus (munkpeppar) och akupunktur? Något ni testat? Läste att munkpeppar kan hjälpa mot mensproblem såsom spottings. Kanske värt att testa?!!

4 kommentarer:

  1. Fy vad tråkigt! Känner verkligen med dig just nu och önskar jag kunde göra mer än att skicka en kram över nätet.

    Har tyvärr ingen erfarenhet av varken munkpeppar eller akupunktur. Har dock sett positiva kommentarer kring akupunktur i flera ivf-bloggar.

    SvaraRadera
  2. Åh vad tråkigt. :(

    Jag gjorde både akupunktur och zonterapi vid min insemination, jag har hört positivt om bägge i samband med ivf med. Jag skulle testa om jag var du, gillar du det så kör :)

    Bor du i sthlm kan jag rekommendera Dr Ma vid Odenplan.

    SvaraRadera
  3. Moi! Toivottavasti on ok, että kirjoitan suomeksi, kun ruotsin kirjoittamisesta vois syntyä vaan sekaannuksia. Oon syönyt angnus castusta ja osaltani se ei vaikuttanut mitenkään erikoisesti kiertoon. Mulla kiertoon vaikutti runsas b-vitamiinin syönti (sellainen b-vitamiini missä oli erityisesti b6 vitamiinia): ovulaatio aikaistui lähemmäs viikolla ja luteaalivaihe pidentyi 10 päivästä 12 päivään. Mutta oon lukenut siitä angus castuksesta erittäin paljon käyttäjäkokemuksia, joissa on tullut positiivisia tuloksia.

    :) K

    SvaraRadera