fredag 10 september 2010

Ruvardag 14

Ett stort minus fanns på stickan i morse.

Ringde kliniken som sa att de vill att jag skall använda både zumenon och lugesteron eftersom min mens ännu inte börjat. I SÄLLSYNTA fall så kan testet visa positivt lite senare, men hon jag pratade med sa att det nog skulle synas redan men att de vill göra på det här viset som en slags säkerhetsåtgärd.

Så på söndag morgon så skall jag testa med det där sista testet som jag har och sen sluta med medicinerna och ringa till kliniken på måndag och då få mer info om hur vi skall gå vidare.

Jag visste att det skulle vara negativt. Men att jag nu ännu måste fortsätta med medicinerna och så, det hade jag inte räknat med. Jag som så hade hoppats att detta skulle vara över för den här gången. Chansen att det nu skulle vara positivt är väl typ en på 10.000, så det känns så lönlöst.

Min man kommer att vara borta hela helgen på jobb och jag kommer att ha gott om tid att sitta och fundera över mitt liv och min 30-års kris som bara blir värre och allt annat skit som finns just nu. Och fundera över varför det inte fungerade den här gången heller. 3:e gången gillt my ass!



4 kommentarer:

  1. Åh vad jobbigt med ett minus idag! Hoppas så på att du ska vara en av de där sällsynta fallen och att det där plusset kommer så småningom. Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Skickar en varm kram, och lite tröst om jag kan!

    SvaraRadera
  3. Voihan kökkö, inhottavaa! Kamalaa vielä että joudut tämän jälkeen olemaan viikonlopun yksin :( Jaksuhaleja! Kokeilehan kaikki mahdollinen mikä vain voisi piristää. Ja kyllä, ihmeitä tapahtuu, ei sitä koskaan tiedä.

    SvaraRadera