torsdag 2 september 2010

Hösten och ruvardag 5

Nu är hösten här. Det märks eftersom jag går omkring och fryser, hela tiden. Det är 11 grader ute och vi har inte satt på värmen här inne ännu.

Har varit ruvare i fem dagar. Fem veckor om ni frågar mig. Har levt precis som vanligt den här gången. Inte orkat leva "som om man vore gravid". Min läkare sa att det är ok. Om det inte lyckas så gör det inte det. Så är det bara. Nästa gång testar jag akupunktur. Men jag hoppas att det inte blir någon nästa gång utan att det blir en bebis av detta.

I helgen skall jag på ett födelsedagskalas och jag skall träffa min syster för första gången sen jag fick veta att hon är gravid. Har ingen aning om hur detta kommer att gå. Och jag har skippat brev-funderingen jag hade. Tror att det skulle bli sagt för mycket saker som skulle såra henne utan att det är meningen. Det går som det går. Tänker försöka att vara så normalt som möjligt och om det blir tal om graviditeten med en massa personer runt omkring så kan jag alltid ursäkta mig och gå på toaletten eller nåt. Eller säga som det är att jag inte vill att det pratas om det ämnet då jag är med. Men då betyder ju det att jag är tvungen att berätta för en massa personer att vi inte kan få barn. Så enklaste lösningen är att vara som normalt, åtminståne försöka.

Angående ruvningen och ev. symptom så har jag lite ömma bröst, ibland "yrselkänsla" då jag svänger mig fort och idag stack det till i högra äggstocken så att jag skrek till, ensam hemma som tur. Så inget ovanligt här inte. Borde väl betställa hem ett gravidtetstest eller några stycken. Nej, ett, om min mens börjar så kommer den nog före testdagen iaf. Behöver bara ett test för att vara på den säkra sidan.

1 kommentar:

  1. Jag håller tummarna för ruvandet!! Jag vill jag vill jag vill att det ska vara er tur!!

    Lycka till med kalaset :0) Tror f ö att du har helt rätt - om du undanbeder dig ett samtalsämne så kommer du istället öppna upp för det... Är nog bättre att avvika.
    Varma kramar från ett småkylet göteborg

    SvaraRadera