söndag 5 september 2010

Kalaset

Klarade av det rätt så väl. Hade varit på plats en stund då jag såg min syster komma körandes med sin bil. Sa hej då hon kom in. Satt på golvet med barn och hund och lekte en stund då folk började fråga var hon lämnat sin pojkvän. Så sa hon att han är hemma på grund av orsaker som hon nu inte vill börja lägga ut om här. Min mormor som hör dåligt frågade genast efter om han kanske är hemma och jobbar. Då steg min syster upp, började gråta och gick ut ur rummet. Mamma följde efter. Jag kände att jag nog var fel person att gå med. Min mormor och moster sa bara: det är gravidhormoner. Och jag fortsatte att leka med hunden som vanligt.

Det gick över på en stund och min syster kom tillbaka ganska snabbt och vi började äta tårta. Det var lite trögt i början men jag gick och satt mig mittemot min syster och vi pratade lite så där om allt möjligt. Hon åkte tidigare för hon skulle träffa en kompis. Så överlag så gick det ganska bra. Frågade av min mamma om allt var ok med min syster innan jag for därifrån, då svarar hon jo, nog är det det. Hur är det med dig då? Liksooom aaaaaaa. Frågar hon det då när jag står med kläderna på och frågar om något helt annat. Och eftersom hon frågade det genast efter att jag frågat om min syster så fick min lilla hjärna detta vänt till att det berodde på mig att pojkvännen inte velat komma med, vilket säkert är helt fel, men eftersom hon frågar det i samma mening som hon svarar på min fråga om min syster.

Så jag vet inte. Hoppas ju på att de bråkat om något helt annat och hon var nog helt ok efter detta.

Ingen superupplevelse, men ett steg i rätt riktning. Vi har ju pratat så där allmänt nu i alla fall.

p.s den där släktningen som gjort sin operation frågade mycket väl om jag vill se hennes boobs. Svarade nej, att jag tror inte det. Som tur skrattade hon och tog det bra. Hon brukar blir sur för såndär saker. Man vet aldrig vad hon är på för humör.

1 kommentar:

  1. Skönt att höra att det ändå gick bra!

    Jag tänker att din mamma frågade om dig efter att du frågat om din syster mer som att det kanske kändes naturligt att fråga hur du mådde efter att du frågat samma sak om din syster.

    SvaraRadera