söndag 19 september 2010

Söndagen

Har i helgen varit på en underbar villa i skärgården. Badat i en tunna, ätit god mat och skrattat och haft kul. Det gjorde gott att vara med personer som jag inte kände så bra och som är långt över när ska ni skaffa barn -frågeåldern.
Idag ringde jag läkaren för att kolla upp några saker. Hon ville att jag skall gå på ett blodprov TPO, tror jag det var. Något med sköldkörteln. Jag äter ju Thyroxin men det var något hon ville kolla upp, ifall jag behöver kortison utöver de medicinerna jag redan har. Jag sa att jag tror det är något fel varför inte det fäster och det trodde hon också.
Hon skulle fixa nytt recept till apoteket men blodprovet får jag göra via sjukhuset (blir gratis på det viset). Måste bara ringa till en annan läkare och få en remiss. Skall fixa det nästa vecka.
Frågade om akupunktur och hon tyckte det var en bra ide att prova på för mig. Både för att ha "lugnande effekt" på mig och överlag, det skadar inte. Men efter ett FET skall man inte göra behandlingar sa hon. Före är ok.

Så...mensen börjar lida mot sitt slut, bara att vänta på nästa och börja på ny kula =) Förhoppningsvis en STOR kula.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar