måndag 12 april 2010

Jag gjorde det!

Så nu har jag börjat med puregonen på riktigt. Det gick hur bra som helst. Värst är alltid de där sekunderna före det händer. Som tur så har jag ju använt pregnyl tidigare så detta kändes lätt och gjorde inte ont.
En stund efter så kändes det lite var jag hade stuckit men sen ingenting. Nu är det bara att vänta på att det börjar hända något.

Hittade en bekant på familjeliv i misstag (använder man sitt smeknamn som är ovanligt så får man skylla sig själv). Hon har försökt bli gravid i 6 månader men har ännu inte lyckats. Hon blev gravid med sitt första barn rätt så ung och visste inte om det före sent in i graviditeten. Nu hade hon skrivit att hon tagit för givet att det skulle gå bara så där att bli gravid igen. Som så många andra får hon märka att det inte är det lättaste.
Har två bekanta nu som försökt 6 månader. Hoppas att det inte är många fler som försöker. Nu tycker jag faktiskt att det är vår tur.

2 kommentarer:

  1. Lycka till! *kram*

    SvaraRadera
  2. Vad spännande att ni äntligen är igång! Jag håller tummen så hårt så du anar inte :-)

    SvaraRadera