tisdag 27 april 2010

Ruvardag 1 (är det så man räknar)

Bara en miljon kvar då ungefär. Fick en massa konstiga kommentarer på jobbet idag, en trodde att jag varit sjukledig pga ryggen och en att jag varit på resa ;) Sa bara att jag varit sjukledig och till några som blev mer intresserade pratade jag om "ett ingrepp", svamalade nåt om morfin och typ samma sak som du gjorde sa jag till en som tog bort en cysta för ett tag sen. Ingen frågade mer sen.

Har funderat väldigt mycket på det här med äggkvalitet. Jag borde väl vara nöjd med ett 8-celligt och ett 9-celligt, eller hur? Många har ju blivit gravida med 4-celliga ägg. Men ändå så undrar man ju hur bra de nu egntligen var och varför var de satt in två. Alltså missförstå inte, jag är ju glad att de satt in två, men man undrar ju.

Vi funderade med min man på en grej. En massa av privatklinikerna lägger oftast bara in ett och nu har jag hört att sjukhuset ofta lägger två. Vi kom fram till att sjukhusen kan bra lägga in två åt gången men klinikerna tar ju betalt så de lägger ett i gången så får de mer pengar om det inte lyckas. Troligen är det inte så här, men tänk om det är så?

Nu skall jag googla vidare om äggkvaliteten och se om jag kan komma fram till något vettigt.

Och en fråga, när borde ägget fästa om man gjort IVF?

3 kommentarer:

  1. Frågade samma sak under min ruvartid:
    http://minadrommarsbarn.blogspot.com/2010/03/nar-faster-agget.html

    Hänvisar dig till mina kommentarer...

    SvaraRadera
  2. det ska fästa efter 4-8 dar har jag för mig

    http://www.skavilyckas.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Har med hört det ska fästa efter 4 - 8 dagar!
    Lykka till!
    Börjar ruva i morgon =)
    Kram / M

    SvaraRadera