söndag 18 april 2010

Sprutdag 7 och orgalutran 1

Blev lite chicken när jag skulle sticka orgalutranet. Det var ju liksom nytt, blev länge sittande med den i handen. Min man satt bredvid och förklarade, nålen är lika tunn som den på din penna, tyng in den nu bara. Och så gjorde jag det. Gick bra, men efteråt började det svida ganska ordentligt. Nästan som det gör med pregnylen som jag tidigare använt.

Det råder riktig "positivtest-fest" i bloggvärlden, skrev om det igår men måste ju nämna det idag också. Nu har ju skål från ensamheten plussat också! Nu gäller det att hoppas att flytet håller i sig för oss andra också.

Jag är fullt medveten om att det inte alls behöver lyckas på första försöket, inte heller på andra. Jag försöker att inte vara för entusiastisk och positiv. Men jag har nu märkt att det fina vädret och alla dessa sprutor och magont ger mig hopp. Det kan ju faktiskt lyckas. Tänk OM det lyckas. Och om det inte lyckas så kommer jag att vara bitter, så mycket sprutor, magont, funderingar och väntan för ingenting.

Nu hoppas jag att jag inte får så mycket biverkningar av dessa två mediciner. Har inte fått så mycket av puregon, egentligen bara lite huvudvärk som bara kommer då och då. Och idag är första dagen som jag har lite illamående. Det känns som om jag håller på att bli sjuk, har ont i halsen och det känns som om jag kommer att få feber. Så det behöver inte alls bero på puregonen.

Sen en fråga: Kan man börja med ashtanga yoga (en form utan hopp) några dagar före ÄP? Jag har aldrig yogat förr och nu skall jag med en kompis på detta, men är lite skeptisk att börja precis före ÄP, är rädd att jag skall lyckas förstöra någonting. Å andra sidan kanske jag är så stor och full men ägg då att jag inte ens kan vara med, vem vet?!!

2 kommentarer:

  1. Jag är ingen yogaexpert, men det jag har läst mig till gör att jag skulle säga ja till yogan. Yoga ska ju till och med kunna vara bra för fertiliteten (läs gärna här: http://www.yogajournal.com/practice/958 även om jag inte vet om just den här artikeln var så bra..)

    Men att du får känna efter vad kroppen säger och kanske ta det lugnt i vissa positioner om du är svullen och så pga äggen. Vissa positioner bör man ju undvika som gravid om man inte är så van, kanske gäller samma sak om man är väldigt äggfylld... vilka positioner det är brukar läraren säga.

    SvaraRadera
  2. Hej! Det finns vissa yogaposer som man ska undvika om man är gravid vet jag, vet iten hur det är ifall man försöker, men fråga där för säkerhetsskull.

    Lycka till!

    SvaraRadera