onsdag 28 april 2010

Ruvardag 2

Dag två är här eller egentligen dag 3. Måste erkänna att jag inte hittills tyckt att detta är så jobbigt. Testdagen är SÅÅ långt borta att jag knappt tänker på det ännu. Har inte köpt några test än. Och tänker inte börja tjuvtesta. Nej, max två test får det bli. Ett har jag hemma som jag fått av en kompis och det är redan "gammalt" så det kanske inte är så klokt att använda det. Tänk om det visar plus och så är det inte det.

Jag får troligtvis äta upp att jag sa så där senare. Då dagarna börjar krypa fram, då det närmar sig. Då springer jag säkert till apoteket efter en hop med test och sitter och analyserar varje test.

Och jag har heller inte ringt till sjukhuset för att fråga hur det gick med de två återstående äggen. Fick så dålig respons senast då jag ringde dit så jag tänkte att jag låter bli att störa dem i onödan. Blir det eskimåer av dem så blir det, blir det inte, så blir det inte. Så enkelt är det. Väntar på brevet som kommer hem sen.

Mitt magonda har så gott som gått om nu och jag kan röra mig rätt så normalt. Ont i brösten har jag, det är det värsta just nu. att ta bort BH´n på kvällen, det är det värsta. På jobbet får jag akta mig för barnen ibland så att de inte kommer åt dem, det gör så ont. Magen är hur stor och uppsvälld som helst och igår märkte jag att jag hela tiden gick och kollade hur den ser ut i spegeln och kollade neråt för att se hur stor den är. Idag tog jag såna kläder att det inte syns fast den är hur stor som helst. Måste nu prova lite mer av mina kläder och se vilka som jag kan använda just nu.

1 kommentar: