torsdag 29 april 2010

Ruvardag 3

Börjar ju bli lite nervös här nu. Det fäster ju på dag 4-8 sägs det. Och så vet jag ju inte hur jag skall räkna, egentligen, fick ju tillbaka embryot på måndagen så det räknas inte. Idag är det torsdag så det är väl dag 3 då.

Beställde clearblue test igår via internet. Tänkte att det är lika bra att beställa "idoitsäkra" test. Så det blev två stycken digitala, men utan det där "hur många veckor"-tramset. Vi vet ju liksom typ när det hänt. Helt vanliga digitala fick det bli. Och bara två, så att jag inte börjar med en massa tjuvtestas, dessa kostar ju en del också.

En god vän som vet om vår situation som bor på annan ort ringde mig idag på jobbet och hade precis läst mitt mail som jag skickat henne. Hon var superglad för vår skull att vi kommit så här långt. Hon hade blivit så glad att hon hade sprungit till sin man och ropat: Mikaela skall få TVILLINGAR!!!! Hennes man hade undrat hur man kan veta det nu redan, då hade hon ju sagt...kanske. =) Roligt att någon annan också är glad för vår skull. Hon har följt med våran story från början och jag hennes. Hon hade två jobbiga missfall och en svår graviditet med mycket risker, men har nu en underbar liten dotter. Så hon förstår och det känns härligt.

I natt vaknade jag att jag behövde hosta och märkte i samma veva att jag var jättekissnödig. Det gjorde riktigt ont och jag steg upp om fumlade iväg mig till toaletten i mörkret. Sen då jag kom tillbaka började det svida i nedre delen av magen, typ som då man har urinvägsinfektion. Och det höll i sig, länge. Jag försökte värma nedre delen av magen med handen med det riktigt brände och sved hur länge som helst. Sen i något skede har jag somnat och då jag vaknade var allt som vanligt. Har ingen aning om vad det var för något.

Någon skrev i sin blogg om något sug som känns i livmodern och var säker på att hon var gravid redan två dagar efter insättningen och sen var hon det. Jag har också det där suget, känner det då och då, det känns bra på något sätt och samtidigt så kommer den där feelingen: det KAN ju lyckas. Men jag känner inte mig gravid och jag är verkligen inte säker på att jag är det, tvärtom så har jag svårt att tro att det skulle lyckas. Men man hoppas ju så innerligt att det skulle lyckas!!

1 kommentar:

  1. Vilken härlig vän!

    Samtidigt som jag är lite avundsjuk på din ruvarstatus, så vet jag att det är jobbigt med allt "känna efter" och att undra om det är nåt där eller inte. Håller tummarna!

    SvaraRadera