fredag 16 april 2010

Sprutdag 5

Var på VUL idag och de hittade 5 stora på höger sida och 3 på vänster, därtill en massa småa.
Ni som vet, är detta en normal mängd? Läkaren sa egentligen inte så mycket.

Får fortsätta med samma dos och börja med orgalutranen på söndag. Det gjorde lite ont då hon gjorde VUL:et, försökte slappna av men det gick inte. Återigen undrar man hur ÅP skall gå då man knappt klarar av ett vanligt VUL.



1. Invänta mens CHECK
2. Börja spruta på dag 2 (ändrat från dag 3) CHECK
3. Vul 1 på fredag, ev, bromsmedicin Orgalutran from sö CHECK
4. Vul 2 nästa vecka
5. Pregnyl?
6. ÄP
7. Många fina ägg som blir befruktade och överlever. Slemhinnan etc. är fina
8. 1 överförs och resten läggs i frysen
9. Ev. eftermediciner och mycket vatten för att förebygga överstimulering
10. Testdag
11. Positivt test

6 kommentarer:

  1. När jag gjorde mitt VUL hade jag 5 på ena sida och 6 på andra, alltså totalt 11 stora och ett gäng små. På ÄP fick de ut 22 st, vilket egentligen är lite för många. Tror att det är bättre att få ut lite färre och riktigt bra istället. Så dina 8 tror jag är ett riktigt bra resultat. :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att det låter som ett jättebra resultat på ett så tidigt VUL! =)

    Håller tummarna!!!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Tycker också att det låter bra!

    SvaraRadera
  4. Nu hoppas vi att det räcker med dessa då och att de är av superkvalitet. Hoppas hoppas...

    SvaraRadera
  5. Om jag minns rätt hade jag också åtta äggblåsor. Fick ut sju ägg. Fick tillbaka ett befruktat embryo och fick två till frysen. Övriga klarade sig inte. Färskförsöket lyckades inte, däremot fick jag + efter FET. Sedan dess har tiden gått så fort, så fort, har beräknad nedkomst nu i maj.
    (Har alltså ett embryo kvar i frysen, till eventuella framtida syskonförsök.)

    Håller tummen för dig/er!
    /Lillstrumpa

    SvaraRadera
  6. på ultraljudet såg dom runt 30 äggblåsor , men det vara bara 12 som var mogna. Kan hända att alla dina är mogna och det är ju toppen =)

    http://www.skavilyckas.blogg.se

    SvaraRadera