onsdag 21 april 2010

Sista sprutdagen

Idag klockan 22.00 blir det pregnylsprutan. Sen blir det en dags paus och sedan troligen en av de värsta dagar i mitt liv. Som ni kanske redan förstått så är jag väldigt känslig mot smärta. Ett slemhinneprov och jag nästan svimmar, ett vanligt VUL är grymt om det "tar på fel ställe" och vi ska ju inte glömma min hemska spolning. Så hur i hela världens namn skall jag klara av en lång nål? Och hur skall jag klara av kanylen i handen?

Måste fokusera på slutresultatet. En baby, ett barn, en liten... Om man helst hade en garanti på att det lyckas. Då tror jag att jag skulle klara av smärtan, att jag skulle veta att det är bara den här ena gången och sen blir det inget mer. Men jag vet bättre och vet att det kan bli många smärtsamma likadana plock i framtiden.

Positivt tänkande! En baby. En fin barnvagn. Babykläder i pyttestorlek. Mammakläder. Ett barn i min livmoder. Glädje. Gemenskap. Ett nytt liv.


1. Invänta mens CHECK
2. Börja spruta på dag 2 (ändrat från dag 3) CHECK
3. Vul 1 på fredag, ev, bromsmedicin Orgalutran from sö CHECK
4. Vul 2 nästa vecka CHECK
5. Pregnyl? CHECK, om en stund...
6. ÄP
7. Många fina ägg som blir befruktade och överlever. Slemhinnan etc. är fina
8. 1 överförs och resten läggs i frysen
9. Ev. eftermediciner och mycket vatten för att förebygga överstimulering
10. Testdag
11. Positivt test

3 kommentarer:

  1. Lycka till, det kommer säkert gå jättebra!

    SvaraRadera
  2. Toivottavasti menee hyvin! Muista pitää silmät auki ja hengittää syvään, niin kyllä sä siitä selviät. Varmasti.

    Rohkeutta!

    SvaraRadera
  3. Lycka till bara! *kram*

    SvaraRadera