måndag 12 april 2010

Sprutdag 1 (kan ni tänka er?)

Min mens började igår och det var tänkt att jag skulle börja spruta på dag 3. Eftersom sjukhuset inte har öppet då när jag skulle behöva VUL så blev det bestämt att jag börjar redan ikväll. På fredagen skall jag på första VUL för att se om det hänt någonting och då får jag ev också bromsmedicin. Så nu ÄNTLIGEN så händer det faktiskt någonting i mitt liv också.

Jag har väntat nu i typ ett halvt år på att få börja. Alltid kom det någonting i vägen. Men nu jävlar skall det sprutas. Jag låter aningen stöddig nu, får se hur det blir ikväll då det är dags. Min man är på jobb så jag är tvungen att sköta detta ensam de tre första gångerna. Men, då vet man ju åtminståne att man klarar av det.

Och solen skiner också, det får mig på mycket bättre humör. Jag försöker att inte hoppas för mycket, men, men...ca 30 % är ju en ganska bra chans. Dock kan det hända att den är aningen sämre nu när min mans test visade sig vara "inte så bra". Men de kanske vill prova både IVF och ICSI, då vet vi ju genast vilket som passar oss bättre. Förutsatt att vi får många ägg.

Min lista:

1. Invänta mens CHECK2. Börja spruta på dag 2 (ändrat från dag 3)
3. Vul 1 på fredag, ev, bromsmedicin
4. Vul 2 nästa vecka
5. Pregnyl?
6. ÄP
7. Många fina ägg som blir befruktade och överlever. Slemhinnan etc. är fina
8. 1 överförs och resten läggs i frysen
9. Ev. eftermediciner och mycket vatten för att förebygga överstimulering
10. Testdag

Nu är det bara att hoppas att man helst skulle klara det så här långt. Bockar av vart efter.

Aaaah, spännande tider. ÄNTLIGEN!

2 kommentarer:

  1. 11. Plussa! :)

    Tosi hienoa, että pääsitte vauhtiin hoidoissanne. Rohkeasti vain piikki nahkaan. Kannattaa pistää vaikka vähän takapuolen puolelle, jos vain onnistuu. Ei satu eikä tule niin herkästi mustelmia kuin vatsaan.

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt att du äntligen är igång!

    SvaraRadera