tisdag 20 april 2010

Sprutdag 9 och VUL

Var på mitt andra VUL idag till sjukhuset. 18 stycken hittade läkaren. Höger sida är mest aktiv och där finns flest folliklar. Min läkare sa att det är superbra att bara en sida reagerat så stark annars skulle jag redan må väldigt dåligt.

From nu skall jag bara spruta idag och sen imorgon blir det pregnyl. Efter det är det en pausdag och sen på fredagen sker det. Äggplocket! Det efterlängtade och hatade äggplocket. Är livrädd för det. Bara tanken med kanyl (har dåliga erfarenheter) i handen. Och enligt sköterskan så hör inte någon lugnande tablett till men jag tänker verkligen begära en sån. För att kunna slappna av. Men vet ni, det ordnar sig nog. Men mest av allt skulle jag ändå vilja vara nersövd.

Läkaren lät väldigt positiv vilket lugnade mig väldigt mycket. Då jag skulle gå tog hon i hand, höll min hand länge och sa att det nog skall gå bra. På första ultrat hade jag ju en annan läkare som var lite hårdhänt och tystlåten. Nu då jag hade min egen läkare kunde jag slappna av på ett helt annat sätt.
Sen var apotekstanten trevlig också och sa att hon skulle hålla tummarna åt mig.

Så detta har varit en positiv dag! Och solen skiner också. En bra dag helt enkelt!

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att det snart är dags! Jag var också nervös inför äggplocket, men det var hur lugnt som helst. Trot att det kommer gå jättebra!

    SvaraRadera