söndag 9 maj 2010

Fejsbook

Idag borde en barnlös inte logga in på Facebook. Alla har gått med i grupper som "det bästa jag någonsin gjort är att bli mamma" och mina barn bla bla bla, till morsdag fick jag bla bla bla och bläääh. Nästa år reser jag bort på morsdag om det helst lite ser ut att bli en barnlös morsdag.

Jag är en person som alltid måste ha ett mål. Det kan vara småa mål eller större mål. Oftast är det en resa eller t.ex. ett läkarbesök som avgör den närmaste framtiden. Nu sket sig det här försöket och ja, tårarna kom nog till sist, det tar liksom en stund att fatta det. Min man åkte iväg till sin mamma medan mina mammor etc. fick meddelande var jag meddelade att vi inte firar morsdag i år.

Anyway, det där med mål. Måste fort nu hitta på någonting. Vi har en resa planerad till sommaren, men vi har inte diskuterat det i detalj ännu. Men nu blir det ändring på det. Sen så vill jag göra om hemma, börja äta nyttigare, vinna på lotto, börja meditera och bli en bättre människa.
Sån här blir jag då det misslyckas, jag vill ändra på allting. Vill ändra på mitt liv.

Men ge upp, det tänker jag inte göra. Nu måste jag bara försöka hitta något positivt i det här. Som t.ex. att jag kan resa, äta och dricka hur och vad jag vill i sommar. Och det är faktiskt väldigt få som lyckas på första försöket. Det var ändå typ bara 25-30% chans att det skulle lyckas i alla fall. Så kanske nästa gång, då kanske det lyckas.

Att fråga av läkaren imorgon:
-finns det något i frysen, OM det finns -när kan vi göra FET
-OM ej, när kan vi göra nytt IVF
- Finns det någon chans att lyckas på egen hand =skall vi försöka med ÄL-test eller med en kur clomifen?

Tack alla för era fina kommentarer! Det värmer att ha vänner som er trots att vi aldrig träffats =)

1 kommentar:

  1. Känner igen det där med behovet av att ha mål, är likadan själv. Hoppas att du får ett bra besked av läkaren, ska hålla tummarna för att det finns något att hämta ur frysen!

    SvaraRadera