lördag 8 maj 2010

Ruvardag 12

Det närmar sig. Imorse var det nog väldigt nära att jag inte testade. Egentligen borde jag bara ha gjort det, skulle ha fått var sur idag och fundera över ev. negativt resultat. Nu tar jag det imorgon istället på morsdagen då vi har planer för hela dagen.

På ruvardag 10 på kvällen då jag skulle gå och sova så värkte det något otroligt i min mage, det var riktigt jobbigt. Igår värkte det lite då och då, hann inte känna efter eftersom vi hade en väldigt hektiskt dag på jobbet. På eftermiddagen då jag kom hem mådde jag illa och hade ont i magen. Sen på kvällen hade jag återigen inga symptom alls.

Idag kände jag nog ingenting då jag vaknade. Förutom att jag var kissnödig som bara den men försökte hålla mig så länge jag kunde, ifall jag skulle fått för mig att testa. Jag tror att mitt illamående beror på att jag är så nervös. Jag är helt enkelt så nervös att jag börjar må illa.

Idag firas "de barnlösas dag" (lapsettomien lauantai) här i Finland. Här var vi bor ordnas ingenting, men på större orter så ordnas t.ex. gudstjänster. Vet inte riktigt hur man skulle kunna fira det? En bekant hade idag skrivit "barnens lördag" som sin status, blev nästan lite sur. Men det är säkert en person som inte vet någonting om att vara barnlös så det kan ju hända att det bara var en slump.

I morgon så vet jag, imorgon så vet vi, imorgon så vet ni också....

4 kommentarer:

  1. Herreguuuud va spännande nu!!
    Jag tror garanterat på ett plus!!
    Håller mina tummar för dig imorgon !!
    Kram M
    http://ledsenihemlighet.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Ja, jag hoppas verkligen att det blir ett plus. vi vet ju inte än om vi har något i frysen, har inte fått nåt besked om det heller ännu.
    spännande...

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för ett plus!

    SvaraRadera
  4. Voi kunpa... Toivon niin kovasti! Ja jännittää!

    SvaraRadera