söndag 23 maj 2010

Vill vara sommargravid

Helgen har förflutit i trädgårdens tecken. Vi har fixat i vår lilla trädgård och träffat lite släkt. Min unga kusin har nu fått sin baby en månad för tidigt efter en massa komplikationer och jag var i helgen tvungen att möta hennes mamma, min faster. Sa bara grattis och som tur så blev det inte så mycket prat om detta. Hon visade lite babykläder som hon köpt och jag kunde väl inte bry mig mindre. Kände att jag inte ville utsätta mig för allt detta med babysnack. Pratade mest bara ytligt om olika graviditetskomplikationer och sånt eftersom min kusins baby även blivit opererad efter födseln.

Tiden går långsamt igen. Två veckor kvar till första mötet med kliniken. Men då borde min mens komma genast efter detta så då får jag börja ta puregon igen. Borde ha ÄL just nu men har inte känt av någonting alls. Skippade att testa denna månad eftersom IVF:en är så nära nu. Hoppas så innerligt på att det skall lyckas den här gången. Jag vill också vara gravid nu under sommaren.
Som jag skrev i ett annat inlägg så börjar en massa magar dyka upp iom att vinterjackorna flyger av. Såg en bekant idag som är gravid och rätt så stor redan. Sen vi FB så fick jag i förrgår veta att en gammal klasskompis väntar. Hon är i v. 35 redan. Det är liksom många nu, men som tur ingen nära till mig som jag måste träffa ofta. Om jag har tur så är jag också gravid innan denna sommar är slut. Det skulle vara perfekt att vara gravid i början av sin semester, ifall man är illamående eller annat så behöver man inte ta sjukledigt från jobbet heller. Och så skulle man få sova så länge som man vill. Alla dagar!
Och tänk på alla fina klänningar man skulle kunna ha. Nej, vänta...magen skulle ju inte börja synas förän på hösten. Så det skulle få bli fina höststövlar, halsdukar och koftor. Duger åt mig det också. Bara jag skulle få bli gravid. PLEACE!!!

1 kommentar:

  1. Åh, jag önskar också att bli sommargravid! Håller tummarna.

    SvaraRadera