onsdag 26 maj 2010

Suck, extra jobb åt mig

Idag kom en man in till mig på jobbet och sa att en av mina rutor gått sönder på min bil. Suck! Ett stenskott hade fått hela rutan att slittras. Jäkla sommararbetare! Och nu är det ju så att JAG måste betala alla kostnader och får först i efterhand erättningen via försökringsbolaget. Låter helt töntigt enligt mig. Det är frågan om ett stort företag som skall betala detta.

Sen fick jag erättning för resorna till kliniken, men även ett extra brev var det stod att det fattas något papper från kliniken, något bevis på att jag varit där. Ringde sjukhuset, ingen svarade.

Försökte ringa min man som är på jobbet, inget svar, försökte ringa bilfirma om ny ruta, inget svar. Nu är klockan för mycket för att jag skulle kunna föra någonting mer för detta idag. Var tom tvungen att avboka ett jobb ikväll, kan ju inte köra runt med en splittrad ruta.

Nice, really nice. Vad händer månne imorgon? Cykla till jobbet i regnet och få punktering.

Ingen bra dag med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar