söndag 2 maj 2010

Letar tecken

Sådan är jag, letar tecken överallt. Har en mor och mormor som är extremt vidskepliga och nästan synska i vissa fall. Tyvärr så är det ofta deras tecken blir sant. Speciellt då någon skall dö. Det är obehagligt. Jag hoppas att jag inte ärver denna förmåga. Har dock märkt att jag letar "andra tecken".

T.ex. på jobbet kom ett barn till mig med två nappflaskor som dockor har. Det första jag började fundera på var varför det är han kom med just två flaskor istället för en. Tänk om det är tvillingar?
Eller jag är säkert gravid om något visst händer. Om det inte händer så är jag inte gravid.

En massa sånhär sjuka tankar. Kan dagarna inte bara gå fortare nu, orkar inte vänta längre. Leta tecken överallt. Räkna fåglar som simmar i dammen och fundera om det ändå blir tvillingar för oss. Men om jag bara ser en fågel, då blir det en bebis.

Idag blir det lite födelsedagskalas för vår del så jag kanske får annat att tänka på helst en stund.

1 kommentar:

  1. När man väl är där i ruvarperioden är det svårt att tänka på något annat, fy vad dagarna gick långsamt.

    Hoppas att du har det trevligt på kalaset!

    SvaraRadera