måndag 3 maj 2010

Yoga

Nu har jag då testat yoga för första gången. Det var tungt, svårt och jag började må illa emellanåt. Kände ändå att det tog på just de ställen som det borde ta på och fick återigen påmint mig själv om att nacken, ryggen, magmusklerna och benen. Alla de delar som är i dåligt skick. För att inte tala om lungorna. Andningen var svår och det gjorde ont i alla muskler kring nacken och brösten. Puh!

Hälften in i timmen så skulle vi göra en ganska svår grej (jag kommer verkligen inte ihåg några namn på nånting). Om man hade nackbroblem skulle man inte göra denna rörelse, inte heller om man har högt blodtryck. Och inte om man är gravid, men då får man ju inte vara här, sa hon.

Ööh, jag låtsades som om det regnade och hoppades på att jag inte får komma med nästa måndag. Gjorde givetvis denna övning lite försiktigare pga "mina nackproblem".

Överlag så tyckte jag att yoga var helt ok. Tror dock att denna form är för "jobbig" för mig. Om jag är gravid så söker jag mig till en lugnare form. Om jag inte är det så är jag med nästa vecka igen.
Lätt va?!!

1 kommentar:

  1. Kul att du gillade yogan, men tråkigt att den var så jobbig. Håller tummarna för att det blir en lugnare yoga nästa vecka.

    SvaraRadera