onsdag 5 maj 2010

Ruvardag 9

Läste nyss om en som testat positivt på RD 8. Och om en som "villa hålla kvar" spänningen och inte testar före senare. Man blir ju lite intresserad av att testa, men jag har bestämt mig för att testa på söndagen och då gör jag det. Punkt.

Det värker i livmodern med jämna mellanrum. Ibland sticker till till i äggstockarna. På något sätt så känns det annorlunda mot hur det brukar göra så där annars. Det kan ju iofs bero på att de stuckit in långa nålar och att man använd så mycket hormoner. Sen vet jag inte hur mycket Lugesteronet inverkar på det hela.

Har haft en jobbig dag på jobbet och är nu helst slut. Mår illa och har huvudvärk. Ibland har jag iskallt och ibland varm. Trött är jag också. Igår hade jag helt klart mensvärk, men det var sådan mensvärk som jag brukar ha då jag redan har fått min mens, inte sådan värk som jag brukar ha före. Sen så svettas jag på ett visst sätt då jag har mens och det har jag gjort några dagar nu.

Vet inte vad jag skall tro. En del av mig hoppas ju på att det onda i livmodern beror på att någonting har fastnat och den börjat växa. Och att illamåendet och tröttheten också beror på det. Men sen kan det ju bara vara vanlig PMS också.

Känns lite deppigt det här inlägget. Har återigen läst om så många som har plussat att jag känner att vår chans är förbi.

10 kommentarer:

  1. JAG håller tummarna i alla fall. Finns inget i det du skriver som behöver tyda på att det inte gått vägen. Snarare tvärtom!!!

    STOR KRAM!

    SvaraRadera
  2. har samma problem... vad ska man tro? pratade m min klinik och dom sa att det verkade vara ett bra tecken med små särtor i livmodern så jag håller humöret uppe!

    kram

    SvaraRadera
  3. Spännande ju! Och du är duktig som inte testar förrän på söndag.
    Jag plussade på dag 9, men det var efter ett ostimulerat FET så då åt jag ju inga hormoner eller någonting som kan luras..

    Jag håller tummarna för dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Något som jag tycker man insett genom alla dessa bloggar är att man inte ska tjuvtesta! Vilken berg-och-dalbana att först få ett plus (som ju faktiskt kan bero på hormoner) för att sedan börja blöda. Själv testade jag inte förrän testdag och det blir ändå oro de kommande 6-8 veckorna kan jag lova! Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Joanna: hoppas att du har rätt, att det skulle vara graviditetssymptom som jag känner.

    Mia: Hoppas att vi båda lyckas!!!

    Sara: Det funderade jag också på att tänk om alla dessa hormoner spökar. Man vill ju verkligen inte först få ett plus och sen mensen iaf.

    Anonym: Jo det är jag verkligen rädd för. att först bli glad och sen komma krashande till marken med en ordentlig fart. Egentliga testdagen är på måndag men jag gett mig själv lov att testa på söndagen. Ifall det inte blir önskat resultat så hinner jag gråta ut på söndagen.

    Nu är det bara att hålla tummarna!

    SvaraRadera
  6. jag håller tummarna för er.. jag vaöde att testa tidigare för att lugna ner mina tankar.. Men hade det blivit negativt så hade jag nog bara förvärrat det hela...

    http://www.skavilyckas.blogg.se

    SvaraRadera
  7. Hej. Har halkat in på din blogg via andra bloggar. Kan bekräfta att värk kan vara ett väldigt gott tecken. Båda mina graviditeter började med enorma magsmärtor. Ringde till mödravården ett 20-tal gånger i början för jag var säker på att nåt var fel men uppenbarligen inte

    SvaraRadera
  8. Vitsi, jännittää ihan kauheesti sun puolesta! Toivottavasti noi "oireet" tarkottaa ihan just sitä parasta! En malta oottaa sunnuntaihin..

    Katriina

    SvaraRadera
  9. Det låter klokt att vänta! Jag har hört att ägglossningssprutan kan ge falskt positivt utslag i tio dagar, skönt med lite marginal till det.
    Jag tycker att du verkar ha relativt tidig testdag ändå, på min klinik var testdagen först på ruvardag 18. Lååång väntan. Men å andra sidan ett rätt pålitligt resultat.
    Och du, om, OM, det inte skulle fungera den här gången – ge inte upp! Min första ivf lyckades inte. Ändå sitter jag här nu, gravid med beräknad födsel om en vecka. Det var värt att fortsätta kämpa. Men ... jag håller förstås tummen för att du får ett vackert himlastormande plus på söndag :-)
    /Lillstrumpa

    SvaraRadera
  10. Just det, det är ägglossningssprutan som kan ge utslag, visste väl att det var något. Det är nog lika bra att vänta fast det känns svårt.
    Först trodde jag att man "fick testa" efter 12 dagar men sedan sa de på sjukhuset att det är 14 dagar. 18 dagar låter som en låååång tid. Men då kan man ju vara riktigt säker i det skedet.

    Jag är beredd på att det inte lyckas och fast äggplocket var det hemskaste äckligaste så skulle jag göra om det imorgon. Det är ju allt ett steg mot babyn!

    SvaraRadera