torsdag 6 januari 2011

Ruvardag 1

Har spenderat de två senaste dagarna "on the road". Efter insättningen bestämde vi oss för att åka till grannstaden för att spendera dagen hemma hos min mans bror och hans fru. Samtidigt tog jag mod till mig och bestämde mig att jag skulle åka och hälsa på den barnlösa vännen som numera är tvåbarns mamma. Det gick bra, kändes inte jobbigt men jag höll inte bebisen. Det skulle kanske blivit lite väl. Några tårar blev fällde av oss båda och jag fick höra lite om den dramatiska förlossningen och hon om vår FET.

Shoppade ett par små sockor på Stockman till min syster som skall få när som helst. Allt känns som lite lättare då man är ruvare. Vänta bara sen om två veckor så kanske det inte alls känns lika bra.

Denna gång gjorde insättningen lite ont. Inte farligt, men så att det kändes. Jag var jättekissnödig och eftersom min livmoder är ordentligt bakåtlutad så var de tvungna att tynga på UL-maniken lite hårdare och då hon förde in kateter så kändes det obehagligt. Senare under kvällen kände jag sammandragningar i livmodern och nu hela dagen så har det värkt både i livmodern och i äggstockarna och så strålar det ut mot vänster ben lite grann. Bra eller dåligt -ingen aning. Men ruvar gör jag och redan det är ett under!

2 kommentarer:

  1. Lycka till! Jag håller tummarna att det är din tur denna gång o att du får ett fint plus om 2 veckor.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, jag hoppas också att det kanske skulle vara min tur nu.

    SvaraRadera