söndag 9 januari 2011

Ruvardag 3 och 4

Igår hade jag lite så där ont i magen då och då. Sen på kvällen var vi en svång hos min Mamma och ett tu tre börjar jag må dåligt. Går på toaletten, då jag kommer därifrån börjar jag svettas och må riktigt illa. Det kör runt i magen och mensvärken blir bara kraftigare. Eftersom min man druckit två öl så är det jag som skall köra, de hela 25 km hem. Och jag mår såå illa och har så jädrans ont!
Hemma så går jag raka vägen och lägger mig. Med en varmvetedyna på magen somnar jag. Vaknar 4 tiden, kissar, går tillbaka och lägger mig. Det kör fortfarande runt i magen och lite före 5 går jag på toaletten igen, totaltömning och då lättar det äntligen.
Magsjuka eller medicin biverkning? Hursomhelst så är det hemskt. Igår skulle jag utan tvekan velat tynga i mig lite burana eller panacod men vill ju inte riskera någonting så jag använde bara vetedynan.

Lite ont i brösten har jag också. Undrar bara vilken medicin det är som orsakar detta, om det nu är någon medcin.
Nu har jag fått gnälla av mig lite, tack!

3 kommentarer:

  1. Uusch låter inge vidare. Jag hoppas nästan det är magsjuka för då brukar det ju ialla fall ge sig fortare. Hoppas oavsett att det snart ger med sig.

    SvaraRadera
  2. Haha... Antingen är vi båda magsjuka eller båda gravida. Precis så var min gårdag. Rd4. Och sedan sticks det lite mer idag på RD5 men det har lugnat sig från det där hysteriska med avslut i totaltömning då... Jag hoppas du är gravid - om inte annat så att jag är det. Nidblödning? Bah!! Nidationsmage var det :-)

    Hej förresten :-)

    SvaraRadera
  3. Verkligen tur att det gav med sig så fort. Övergående, men vad det var...det vet jag inte. Man hoppas ju på graviditet för oss alla!!! =)Hej FC :-)

    SvaraRadera