lördag 15 januari 2011

Ruvardag 10 och förvirrad

Ruvardag 10 är här och jag är så förvirrad. Gjorde ett graviditetstest i morse. Såg på resultatet efter 5-6 minuter och kan liksom urskilja ett litet streck där. (Man skulle se mellan 5-10 minuter). Men på grund av min tidigare erfarenhet så vågar jag inte tro någonting ännu.

Jag drömde att jag testade positivt, sprang omkring och var helt ifrån mig. Vaknade 03.45 gick och kissade och somnade om. Vaknade på nytt 9.30 och hade fått för mig att jag inte skall använda ett digitalt test utan ett billigt test. Så gjorde jag det och vad händer? Ett flummigt litet streck som syns bättre i verkligheten än på bilden.



Så vad skall jag tro nu då? Det syns som sagt betydligt bättre i verkligheten men eftersom jag fått ett falskt plus tidigare så är jag alldeles virrig nu.
TÄNK OM??? TÄNK OM DET INTE ÄR?
Eftersom det är så tidigt ännu så vill jag inte använda annat än morgonurin så nu måste jag vänta hela dagen ända tills imorgon för att kunna testa på nytt. Fattar ni vilket dygn det här blir? Men är man testnarkoman så är man.

Det värker i livmodern, konstant värk, men det gör inte så ont. Brösten är sjuka som vanligt.

Kan inte bara denna dag vara över fort!

Nya bilder i dagsljus, men som sagt på dessa bilder har det ju gått någon timme.



11 kommentarer:

  1. Detta är positivt. Detta är bra. Just nu, just här... Vad som händer sedan är något annat. Just nu, just här - är du gravid.

    SvaraRadera
  2. FC: Jag hoppas verkligen det!!! Imorgon är det digitalt test som gäller!

    Jag vill jag kan: Tell me about it!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det ser väldigt positivt ut...jag vill faktiskt säga grattis! Kram!

    SvaraRadera
  4. MDB: Åh, vad jag hoppas att du har rätt. Men jag kommer inte att tro någonting innan det står på svenska OCH finska på ett digitalt test! (på finska så att min man också förstårr haha...)

    SvaraRadera
  5. Innan jag började den här processen hade jag aldrig trott att jag skulle veta vad (inte) gravid heter på finska :0)

    SvaraRadera
  6. =) Hoppas att det blit bara Raskaana nästa gång!

    SvaraRadera
  7. Raskaana Gravid! Grattis o kram :)

    SvaraRadera
  8. Tuo on plussa! Ihanaa! Onnea! Mene aikaisin nukkumaan niin odotus uuteen testiin tuntuu lyhyemmältä :)

    SvaraRadera
  9. Åh så roligt! O spännande. Jag tror du helt klart du är gravid. Jag håller alla tummar att det är din tur nu! Kramar

    SvaraRadera
  10. EmmyAurora: Toivottavasti!!! Kram

    Minttu: Minä todellakin toivon että se on plussa. Olen katsonut ko kaksi leffaa tänään, ihan vaan että saisin ajan kulumaan!

    Puma: Hoppas hoppas hoppas. Kram!

    SvaraRadera