söndag 16 januari 2011

Ruvardag 11 och GRAVID

Jag trodde aldrig att jag skulle få skriva det här, men nu får jag. Jag ÄR gravid. Steg upp, gjorde testet, gick runt och nervöst flätade mitt hår för att hitta ett Gravid Raskaana då jag kom tillbaka. Efter en stund dök även 2-3 upp. Jag stod och stirrade på det och gick omkring och var helt------, hittar inga ord. Min man är ju på jobb och han visste att jag skulle testa nu på morgonen så han låg och väntade på besked. Skrev ett Hyvää huomentä ISÄ (god morgon pappa) åt honom och skickade en bild på testet.

Tre långa år och två månader av försök och nu har vi äntligen fått vårat Gravid på stickan. Hoppas att det håller i sig. Hoppas att allt går bra!

Jag kan fortfarande inte fatta att det där är mitt test, inte någon annans! Alltså jag, gravid, ofattbart! Tack alla ni som har hållit tummarna och skrivit så fina saker till mig igår. Ni är guld värda!

36 kommentarer:

  1. Woho!!! Suveränt. Det är på riktigt. Och mina varningar helt i onödan.

    SvaraRadera
  2. Men det är ju helt otroligt!!!!! grattis!!!!!!!!!!!! vad roligt!!!!!! /Frida

    SvaraRadera
  3. FC: Det gjorde inget fast du varnade, jag visste ju att de är lite okänsliga. OTROLIGT alltså!!!

    Frida: Tack så mycket!

    SvaraRadera
  4. Woohoooo!!! Grattis, grattis :0) Vilket underbart sätt att starta en dag på!!!

    SvaraRadera
  5. 16.1 är dagen man kommer att komma ihåg. Vilket sätt att börja det nya året på.

    Jag vill jag kan...Tack, helt otroligt!

    SvaraRadera
  6. Grattis. Vilken underbar start på året för dig.

    SvaraRadera
  7. Anonym: Tack, det ser ut att bli ett bra år. =)

    SvaraRadera
  8. Jättekul!! Stor grattis!!:D

    SvaraRadera
  9. så många, många grattiskramar från mej till dej.
    nalle

    SvaraRadera
  10. Akna: Tack så mycket =D

    Nalle: Tack för grattiskramarna!

    SvaraRadera
  11. Ett jättestort grattis från mig också! Dina underbara nyheter gav mig tårar i ögonen. Juuri koko sunnuntaiaamiaisen ajan puhuin lapsitoivetuskaani miehelleni, mutta upeasta uutisestasi tarttui minuunkin isosti toivoa! Ihan mahtavaa! Ei se nyt tainnutkaan mennä niin, että muiden plussat on meidän miinuksia. ;)

    SvaraRadera
  12. Grattis! Är så glad för er skull! Kram!

    SvaraRadera
  13. Eileithyia: Kiitos! Se on siis mahdollista tulla raskaaksi, minä kun olin jo melkein luopunut toivosta. Minun plussa on toivottavasti myös sinun plussa! Toivon ja uskon että pian on sinun vuorosi. Haleja <3

    MDB: Tusen tack, det känns så overkligt ännu.

    SvaraRadera
  14. åh nu sitter jag här och lipar!! Stort stort grattis!!! Kram!

    SvaraRadera
  15. Mikaela, kiitos, ja haleja takaisin myös! <3

    SvaraRadera
  16. Single mother by choice: Lite tårar förlänger livet eller hur det nu var ;) Tack så mycket och kramar i massor!

    SvaraRadera
  17. Gratulerar! Så underbart :)

    SvaraRadera
  18. Jag har nog aldrig tidigare kommenterat, men: Grattis! :)

    SvaraRadera
  19. Jippi! Grattis!!! Äntligen :)

    SvaraRadera
  20. Omloba: Tack, det känns underbart!

    maria: trevligt att du ville kommentera, tack!

    SvaraRadera
  21. MD: Tusen tack. Verkligen äntligen =)

    SvaraRadera
  22. Stort grattis :o) Har länge följt med din blogg men aldrig kommenterat tidigare :) Har dessutom länge tänkt fråga om det är ok att jag mailar dig, och isf din mail-adress? Har just fått reda på att vi ev. ska börja med IVF och bor i Finland, har en massa funderingar som jag inte får svar på.. Känn dig inte tvingad om du inte vill svara på en massa frågor :)

    SvaraRadera
  23. Anna: Tack för grattisarna och kul att du kommenterade. Jag berättar jättegärna om allt som jag vet, om det kan hjälpa någon på vägen så blir jag bara glad. Du kan maila mig på inteettplus@yahoo.com

    SvaraRadera
  24. Olen tosi onnellinen puolestanne! Olet plussasi ansainnut! Toivon totisesti että kaikki menee hyvin! Pitääkö sun nyt vaihtaa meiliosoitetta ja blogin nimeä? ;)

    SvaraRadera
  25. Minttu: Kiitos paljon <3 No melkein pitäis vaihtaa, mut pidetään nyt vielä =)

    SvaraRadera
  26. Grattis! Vilken otroligt glad nyhet. Så jag glad jag blir för din skull!! Helt underbart. Lyckokramar till dig.

    SvaraRadera
  27. Puma: Tack för lyckokramarna!

    SvaraRadera
  28. Mahtavuutta! Pelonsekaisin tuntein tulin kurkkaamaan blogiisi, että joko nyt olisi vihdoin onnistanut ja mitä ilouutisia täällä saakaan lukea!!! Onnea matkaan kovasti!

    SvaraRadera
  29. Livets underverk: Tack så mycket!

    Katriina: Kiitos, kyllä tämä on hurjaa, ei sitä voi todeksi uskoa.

    SvaraRadera
  30. Hej! En ollut pitkään aikaan käynyt kylässä. Voi miten iloisia uutisia täällä on! Ihanaa :) Onnea!

    SvaraRadera