torsdag 13 januari 2011

Ruvardag 8 och deppig

Föll i en djup svacka idag. Min arbetskompis som jag berättade för att vi har problem med att få barn, är gravid. Hon var det redan då då vi talades vid men hon visste inte om det då ännu. Jag hade mina aningar. Och nu efter det så har gått och funderat över hennes mage och förseningar på morgonen etc.

Idag så frågade hon av mig när jag får veta om jag är... Jag sa att om lite mer än en vecka. Ville inte säga det exakta datumet. Sen steg hon bara upp och gick därifrån och jag tyckte att det var lite konstigt.
Sen vid kaffebordet så satt vi några stycken där och då kläckte hon ur sig det. Att hon är i v. 8 men ville berätta på jobbet för att är så trött. Berättade att hon varit på ultraljud till " min klinik" som jag tipsat henne om.
Det blev plötsligt såå väldigt jobbigt att sitta där. Kände att jag måste fly, men jag visste ju att om jag stiger upp och sticker iväg så kommer hon efter mig. Så det var bara att försöka hålla god min och låta de andra två prata och fråga saker av henne. Som tur var de båda såna: oj kul grattis. Och inte jameen ooooh kom hit så får jag krama dig-typer.

Lite senare kom hon fram till mig och kramade mig och sa någonting om: "att det skulle gå så här, då vi just pratade om att det inte fungerar..." Hoppas att det lyckas för er nu. Jag kunde inget annat än göra mitt allt för att kämpa mot tårarna som ändå trängde fram. Tror nog att det gjorde det för henne också. Hon hade sagt till sin man: jag kan ju inte gå till jobbet nu. Med tanke på mig, hur hon skall berätta det för mig.

Så nu är jag officiellt den där som människan som folk tänker på genast då de gjort sitt positiva graviditetstest. "- Hur skall jag kunna berätta för Mikaela". Skitkul att vara den personen! Den personen som är sist kvar av alla som försökt få barn.

Skulle på ett annat jobb efter detta. Grät hela vägen i bilen. Grät här hemma och gråter nu. Varför skall livet vara så här jävla orättvist?

Symptom: Lite ont i magen, brösten och ryggen. Sovit skitdåligt och drömt konstigt. Haft urvarmt på jobbet idag trots att jag brukar frysa. Är nu mer säker än någonsin att det inte lyckats. Ju mer som plussar, desto mindre finns kvar åt mig.

8 kommentarer:

  1. Tuon viimeisen virkkeesi ajatuksesta en minäkään pääse eroon. Jokainen plussa on meidän miinus.

    *lämpöä*

    SvaraRadera
  2. Onneksi se ei kuitenkaan mene ihan niin. Siihen haluan uskoa. *kram*

    SvaraRadera
  3. Tvärtom - ju fler som plussar betyder ju mer hopp om att det skvätter över till oss andra!!! Om det finns de som kan lyckas - så betyder det att även vi kan lyckas...

    Ge inte upp!!! Förstår att dagen var jobbig :(

    kram

    SvaraRadera
  4. Åh jag lider med dig. Känner också igen mig. Jag har fått höra av båda vänner och släkt att de dragit sig för att berätta att de är gravida för att inte göra mig ledsen. Och då blir man nästan ännu mer ledsen.

    Massa styrkekramar. Ge inte upp nu!

    SvaraRadera
  5. Tacksamt nog har vi ju våra egna procent och våra egna ägg (utom jag som har nånannans beroende på hur man ser på saken). Dina 30-40% påverkas inte av mina. Dina embryon påverkas inte av mina.

    Visst är det så att en del dagar är förfärliga. Att en del saker som händer är förfärliga. Och att det känns som att jag är förfärlig som upplever dem förfärliga. Det bara är så. Det hör till krisen. Det gör det inte lättare, men vi kan vara lite förfärliga tillsammans i alla fall... Och tillsammans vara dem som graviditeter är svåra att berätta om för.

    Dessutom, nu är det ju upp till bevis Mikaela - vi ska ju bevisa framåt helgen att diarré på rd4 är detsamma som ett helt säkert plus. Orginellt som graviditetstecken, men helt klart.

    SvaraRadera
  6. Eileithyia: Se on todellakin kummaa, mutta siltä se tuntuu. Haluaisi vain kerrankin olla se joka loistaa iloisilla uutisilla!

    EmmyAurora: Onneksi se ei mene niin. Tällaisina raskaina päivinä vain tuntuu siltä!Haleja!

    Jag vill jag kan...: Måste försöka att ändra på mitt tankesätt. Andras plus leder till mitt plus, eller nåt sånt. Kanske imorgon...

    Puma: Tack för styrkekramarna. Man blir liksom så BARNLÖS då man får höra det. Och man vill ju inte vara det första de tänker på efter att de plussat. Eller som min barnlösa vän hade sagt åt sin man: Det borde vara Mikaelas tur. Så vill man ju inte att de tänker.

    FC: Man underar nog varför vissa dagar blir sånhär men jag har försökt att intala mig själv att imorgon så känns det bättre.
    Diarré på dag 4 = gravida du och jag. Vi kan skriva in det i alla forum sen ;) Att vi minsann vet det tydligaste av alla graviditetstecken.

    Tack för att ni finns! *hjärta*

    SvaraRadera
  7. Förstår att det varit en jobbig dag, det är verkligen inte lätt att höra andra berätta om att de fått det man önskar mest. Tycker ändå att det var fint att hon tänkte på hur du skulle ta det. Stor kram!

    SvaraRadera
  8. MDB: Hon vet ju vad vi går igenom så hon var nog omtänksam. Hoppas det fortsätter iom att hennes mage växer.

    SvaraRadera