måndag 17 januari 2011

Ruvardag 12 eller 4+3

...Beroende på hur man tar det. Snälla FC var snäll och hjälpte mig räkna ut hur det nu ligger till egentligen. Så idag är alltså 4+3 då.

 Var på jobbet idag. Kändes väl som förut men jag var kanske lite distant. Berättade för min arbetskompis som nyss själv blivit gravid. Ville berätta för någon och jag visste att hon ändå börjar fråga mig om några dagar hur det ligger till efterom hon visste om att vi gjorde ett FET försök nu. Hon blev superglad och vi började nästan gråta båda två. Sa åt henne att det är bara hon som vet så hon måste hålla tyst. Dels för att allt är så osäkert och dels för att jag inte vill berätta på jobbet ännu. Dels för att jag inte fattar det själv heller ännu.
Jag hade fått för mig att officiella testdagen är imorgon men den är ju först på onsdag. Är helt yr i bollen. Då får jag äntligen ringa till kliniken och berätta. Men imorgon blir alltså en testfridag och sen på onsdagen så
använder jag det sista clearblue testet. Och hoppas att det fortfarande står gravid där!

En lång väg kvar att gå...

11 kommentarer:

  1. Grattis! Så härligt att det gick vägen!

    SvaraRadera
  2. Tack, det känns helt otroligt! =)

    SvaraRadera
  3. Jag förstår det, när resan varit lång och krokig är det svårt att greppa, när jag blev gravid efter IVF hade vi hållt på så många år, och så när det där plusset kom blev det en ny känsla att förhålla sig till.
    Jag tror jag gjorde 50 grav-test, jag ville kolla varje dag att det fortfarande var ett plus... :)

    SvaraRadera
  4. En del av mig är säker på att allt kommer att gå bra. Den andra delen är säker på att det inte kommer att göra det, jag menar...allt har ju gått fel hittills varför skulle det gå bra den här gången?
    Det är lite synd att jag inte har ett extra test här hemma, skulle nog vilja ta ett imorgon också. Men spara mitt digitala till den officiella dagen. =)

    SvaraRadera
  5. Då är rätt lika långt gången du och jag. Idag är det v 4+4.

    Grattis igen! Så himla roligt. Kram

    SvaraRadera
  6. Puma: Då är vi nästan lika långt... =) Jag känner mig dock som 0+2 typ hehe...

    SvaraRadera
  7. Och så får det nog vara, och kommer det nog att vara, man får försöka sätta upp milstolpar, första vul:et, inskrivning, första buffen, stora ultraljudet osv.
    Men visst är det svårt, nackdelen med att vara inne i "den här svängen" är att man läst på så mycket om allt som kan gå fel plus att man övertolkar minsta signal, minsta stickning, eller jag gjorde det i varje fall.
    Så om du kan, förösk att njuta av att du faktiskt är gravid!!
    För du är ju det!

    SvaraRadera
  8. Det är ju just det, att man läst så mycket och hört så mycket. Min första milstolpe blir att ringa till kliniken och läkaren på onsdag. Sen får vi se. En dag i taget och ja, jag är ju faktiskt gravid!

    SvaraRadera
  9. Klart att det kommer att stå Gravid även på testdagen! Vad roligt att få ringa till kliniken och berätta. Jag tyckte också att det var en sån overklighetskänsla, men försök att njuta!

    SvaraRadera
  10. Åh, vad roligt! Grattis! Det är verkligen er tur nu!

    SvaraRadera
  11. K: Tack så mycket, känns otroligt!

    SvaraRadera