fredag 7 januari 2011

Ruvardag 2

Jaha, det började tidigt den här gången. Googlandet efter: när fäster blastocysten. Dag 1-2 eller 2-5 har jag googlat fram. Och ni vet, allt som läser då man googlar är ju sant. ;)

Det känns fortfarande i magen. Mensvärk light skulle jag kalla det. Hoppet är stort men ju mer jag tänker på vår situation desto mer förtvivlad blir jag. Varför?

Sköldkörtelunderproduktion
För höga Prolaktinvärden
Eventuellt PCO-äggstockar
Spermier som ibland kräver ICSI
Tydligen Endometrios (skall be att få mina papper från sjukhuset. Vill läsa hur det egentligen ligger till.)
Mellanblödningar VARJE månad
Fel på emrbyona då de klarar upptiningen så uselt

= vad är oddsen att vi kommer att lyckas? Det känns lite hopplöst just nu.

Tar för tillfället 6 olika mediciner, 10 tabletter/vagitorier/dag. Detta är min 5:e ruvning och jag har allt som allt ruvat på 9 stycken embryon. Borde det inte börja vara min tur nu. Men sen tänker jag på de som gjort 12 stycken IVF behandlingar och ruvat på 24 embryon och ännu inte fått något plus. Då är det ju nog deras tur nu!

3 kommentarer:

  1. Hoppas det fäster för er den här gången!! Det är lika svårt oavsett hur länge man kämpat men tänk om det kunde få vara så enkelt som att efter ett visst antal försök så vore det "min tur", livet...det är en enorm ynnest att få bli mamma och pappa åt en medlem av småfolket.

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen att det lyckas. Räknade ut att detta är vårt 38:e försök!

    SvaraRadera
  3. Tyvärr finns det inget kösystem. Nu kan vi bara hoppas!
    Jag skickade mail till dig för ett par dagar sedan, fick du det? Hoppas du hinner svara! :)
    Kram och lycka till!

    SvaraRadera