onsdag 19 januari 2011

v. 4+5 och samtal till kliniken

Idag tog jag ett nytt test och ett fint Gravid Raskaana 2-3 dök upp i rutan. Ringde kliniken och de var glada över att höra att jag plussat. Skickade ett sms åt min gynekolog och hon ringde mig lite senare. Hon var också glad och sa åt mig att fortsätta med alla mina mediciner, utom Paroldel då som jag redan slutat med.

Hon var aningen orolig över de kommande veckorna och JA, det är väl aningen knasigt att flyga iväg till Thailand nu. Men det är en efterlängtad resa och ett efterlängtat + så det måste ju gå att kombinera. Hon sa att jag skall vara försiktig och jag fick recept på blodförtunnande spruta som jag skall ta innan vi går på flyget för att undvika blodproppar. Pga att jag tar så mycket östrogen så har jag en ökad risk för blodproppar och att sitta ca 14h i flygplan gör det inte bättre så det är bara att ta sprutan och hoppas på det bästa.

Då vi kommer hem skall vi höra av oss och så skall vi få göra ett privat VUL i helgen. Hon lovade att sköta det i helgen då hon befinner sig i vår hemstad (service kallar jag detta).

Hämtade mediciner från apoteket idag för 200 euro. Kändes väl så där. Handbagaget kommer att vara fullt med mediciner.

Bestämde mig, efter att ha talat med kliniken, att INTE ta något blodprov. Barnmorskan sa till mig att många blir oroliga i onödan och jag bestämde mig för att skippa detta. Det får bära eller brista. Efter Thailand får vi veta hur det ligger till.

Så detta är vad som hänt idag. Symptom: ont i brösten, pyttelite illamående, ont i ryggen, lite tröttare än tidigare men har ändå svårt att somna på kvällarna och orolig som bara den!!!

2 kommentarer:

  1. Stort grattis till det efterlängtade plusset!! Hoppas ni får en skön resa. Ett tips är att verkligen röra på dig på flyget stiga upp och gå med jämna mellanrum.
    /Dea

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Har stödstrumpor + att jag får Klexane så jag hoppas att allt går bra.

    SvaraRadera